Orange Polska - połączenie PTK Centertel i Telekomunikacji Polskiej
Zbliża się fuzja Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel. Oznacza to uproszczenie wewnętrznego funkcjonowania firm, mniejsze koszty oraz efektywniejszą sprzedaż oferty - mówi w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej" Maciej Witucki, prezes Orange Polska.
11.04.2013 | aktual.: 11.04.2013 12:15
Po połączeniu łatwiejsze będzie kierowanie kompleksowej oferty do wszystkich klientów. Nie będą wymagane dodatkowe zgody na przedstawianie propozycji. Jednak, jak zauważa prezes Witucki, około 20-25 proc. klientów Telekomunikacji Polskiej podpisało umowy "jeszcze w zamierzchłych czasach monopolu", co wiąże się z koniecznością obsługi według starych procedur.
Koszt połączenia ma być niewielki. Do operacyjnej integracji obu firm doszło już wcześniej, w 2008 roku. Teraz trzeba jeszcze dostosować systemy IT i billingi, ujednolicić wzory faktur. Prezes Witucki stwierdził, że w planach jest zwiększenie w ciągu najbliższych 3 lat liczby klientów korzystających z usługi Orange Open do poziomu 50 proc.
W wywiadzie zapowiedziano dalszą redukcję zatrudnienia. W ciągu trzech lat ma ono zmniejszyć się z 22 tys. do 15-16 tys. Witucki stwierdza, że to proces konieczny, wymuszony przez sytuację na rynku. Utrzymanie wysokiego zatrudnienia przy jednoczesnym inwestowaniu w sieć i kupowaniu częstotliwości jest niemożliwe. Zwłaszcza jeśli firma chce osiągnąć zysk.