Orange Polska - połączenie PTK Centertel i Telekomunikacji Polskiej
Zbliża się fuzja Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel. Oznacza to uproszczenie wewnętrznego funkcjonowania firm, mniejsze koszty oraz efektywniejszą sprzedaż oferty - mówi w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej" Maciej Witucki, prezes Orange Polska.
Po połączeniu łatwiejsze będzie kierowanie kompleksowej oferty do wszystkich klientów. Nie będą wymagane dodatkowe zgody na przedstawianie propozycji. Jednak, jak zauważa prezes Witucki, około 20-25 proc. klientów Telekomunikacji Polskiej podpisało umowy "jeszcze w zamierzchłych czasach monopolu", co wiąże się z koniecznością obsługi według starych procedur.
Koszt połączenia ma być niewielki. Do operacyjnej integracji obu firm doszło już wcześniej, w 2008 roku. Teraz trzeba jeszcze dostosować systemy IT i billingi, ujednolicić wzory faktur. Prezes Witucki stwierdził, że w planach jest zwiększenie w ciągu najbliższych 3 lat liczby klientów korzystających z usługi Orange Open do poziomu 50 proc.
W wywiadzie zapowiedziano dalszą redukcję zatrudnienia. W ciągu trzech lat ma ono zmniejszyć się z 22 tys. do 15-16 tys. Witucki stwierdza, że to proces konieczny, wymuszony przez sytuację na rynku. Utrzymanie wysokiego zatrudnienia przy jednoczesnym inwestowaniu w sieć i kupowaniu częstotliwości jest niemożliwe. Zwłaszcza jeśli firma chce osiągnąć zysk.