Właśnie tyle masz czasu na skasowanie biletu. Inaczej będzie mandat
Pasażerowie komunikacji miejskiej w Szczecinie muszą natychmiast skasować bilet po wejściu do pojazdu. Opóźnienie może skutkować mandatem, co spotkało jedną z pasażerek. ZDiTM przypomina o obowiązujących przepisach i możliwości składania reklamacji.
Pani Anna, pasażerka szczecińskiej komunikacji miejskiej, została ukarana mandatem za opóźnione skasowanie biletu. Jak informuje "Gazeta Szczecińska", kobieta zakupiła bilet za pomocą aplikacji mobilnej, ale nie od razu po wejściu do tramwaju linii nr 5. Kontrolerzy zauważyli, że bilet został zakupiony i skasowany dopiero po 21 sekundach od wejścia do pojazdu.
Kiedy skasować bilet?
Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie (ZDiTM) podkreśla, że pasażerowie muszą skasować bilety natychmiast po wejściu do pojazdu. Na przystankach początkowych bilet należy skasować od razu po ruszeniu autobusu lub tramwaju.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Arabowie już zmienili Zakopane. Prowadzi biznes specjalnie pod nich
Przepisy te są zawarte w Załączniku do Zarządzenia Prezydenta Miasta Szczecin Nr 160/16. ZDiTM wyjaśnia, że zakup biletu przez aplikację trwa około 20 sekund, ale Mobilna Karta Miejska pozwala na szybsze opłacenie przejazdu.
Pasażerowie, którzy nie zgadzają się z decyzją kontrolera, mogą złożyć reklamację w ZDiTM. Mają na to trzy miesiące od dnia kontroli. Reklamacje są rozpatrywane na podstawie zapisów z autokomputera i monitoringu pojazdu, co pozwala dokładnie sprawdzić, kiedy bilet został zakupiony i czy pasażer postępował zgodnie z przepisami. ZDiTM zwraca uwagę, że skasowanie biletu dopiero podczas kontroli może być uznane za próbę unikania opłaty.