Paged zakłada 5‑15% wzrostu średniorocznie w zal. od segmentu w l. 2016-2021
Warszawa, 04.04.2017 (ISBnews) - Paged zakłada w strategii na lata 2017-2021 ok. 5-proc. średnioroczny wzrost przychodów w obszarze podstawowego biznesu i ok. 15-proc. średnioroczny wzrost przychodów w obszarze "źródeł dynamicznego wzrostu" (oba cele bez uwzględnienia potencjalnych nowych inwestycji w moce produkcyjne lub transakcji M&A), podała spółka. W obu obszarach spółka zakłada także utrzymanie obecnych marż.
04.04.2017 | aktual.: 04.04.2017 09:23
"Strategicznym celem Grupy Paged jest wzrost jej wartości dla akcjonariuszy. Zgodnie z założeniami strategii, ma on zostać osiągnięty poprzez:
- rozwój biznesu podstawowego grupy, za który zarząd spółki uznaje obecnie segment sklejkowy,
- rozwój Europa Systems sp. z o.o., która, wraz z innymi firmami o dużym potencjale wzrostu, które spółka spodziewa się pozyskać w pięcioletnim horyzoncie czasu, ma stanowić 'źródło dynamicznego wzrostu' Grupy,
- działalność inwestycyjną, skoncentrowaną na firmach wpisujących się w profil 'źródeł dynamicznego wzrostu', dopuszczającą inwestycje oportunistyczne, o wysokiej stopie zwrotu" - czytamy w komunikacie.
W głównych założeniach finansowych strategii wymieniono także "2-5 nowych spółek portfelowych" i maksymalny wskaźnik dług netto/EBITDA na poziomie 3,5x (w przypadku dokonania 2-5 inwestycji).
Ponadto dla obszaru "meble" strategia przewiduje "analizę dalszych kierunków rozwoju".
"Inicjatywy strategiczne dla segmentu sklejkowego, stanowiącego dzisiaj biznes podstawowy to:
- umacnianie pozycji na rynkach zagranicznych,
- utrzymanie pozycji lidera na polskim rynku,
- potencjalne zwiększenie mocy produkcyjnych,
- wzrost utylizacji mocy produkcyjnych,
- szukanie dodatkowych źródeł surowca,
- zwiększenie udziału sklejki o wysokiej wartości dodanej w strukturze produkcji,
- budowanie kompetencji B+R" - czytamy dalej.
Natomiast w przypadku Europa Systems cel ma zostać osiągnięty poprzez:
- rozwijanie portfela produktowego,
- wzmocnienie sił sprzedażowych,
- rozwijanie kompetencji "smart engineering",
- budowanie zespołu badan i rozwoju,
- modularyzacja produktów,
- optymalizacja produkcji,
- usprawnianie procesów,
- ulepszenie procesów zakupowych.
"W odniesieniu do segmentu meblowego, strategia rozwoju Grupy Paged w krótkim terminie zakłada kontynuację procesu odbudowy wartości segmentu poprzez realizację planu naprawczego. W dłuższym okresie dokonując analizy potencjalnych kierunków rozwoju oraz przeglądu opcji strategicznych dla segmentu" - podsumowano.
Grupę kapitałową Paged tworzą podmiot dominujący Paged S.A. oraz grupa spółek zależnych skupionych w segmentach działalności: sklejkowym, meblowym, handlowym, nieruchomości i pozostałym. Spółka jest notowana na GPW od 1996 r.
(ISBnews)