Trwa ładowanie...
d2v7uab

PayPal: Polacy coraz częściej kupują on-line w Chinach

Warszawa, 30.11.2015 (ISBnews) - W ostatnich 12 miesiącach zakupów online dokonało 73% dorosłych Polaków, z czego 29% kupując zarówno lokalnie, jak i za granicą. Wielka Brytania to najważniejszy rynek dla polskich e-konsumentów nabywających produkty za granicą, ale Chiny stają się coraz popularniejsze. W zagranicznych e-sklepach Polacy szukają głównie ubrań, obuwia i akcesoriów, wynika z badania przeprowadzonego przez PayPal.

Share
d2v7uab

Kluczowe zagraniczne rynki dla polskich e-konsumentów to Wielka Brytania (13% polskich kupujących online dokonało tam zakupów), Stany Zjednoczone (12%) oraz Chiny (10%). Rok wcześniej najważniejszymi rynkami również były Wielka Brytania i USA, a także Niemcy, zaś w Chinach zakupów dokonało mniej - 6% badanych.

Niemal połowa ankietowanych kupujących transgranicznie (49%) na zagranicznych stronach internetowych w ostatnich 12 miesiącach poszukiwała ubrań, obuwia oraz akcesoriów. Pozostałe popularne kategorie obejmują elektronikę użytkową (38%), zabawki i hobby (33%), kosmetyki (28%) i fizyczne przedmioty z zakresu edukacji i rozrywki (28%). Są to również najważniejsze cztery kategorie, które kupujący transgranicznie wybrali w badaniu przeprowadzonym w 2014 roku, podał PayPal.

"Polscy konsumenci coraz chętniej odwiedzają e-sklepy w innych krajach i zwiększają swoją aktywność - wydając więcej pieniędzy, w częstszych transakcjach, na większej liczbie stron, w większej liczbie krajów. Dzięki badaniom takim jak to, które przeprowadziliśmy z Ipsos, wiemy, że dostęp do bezpiecznych, szybkich i wygodnych metod płatności jest jednym z motorów napędowych dla tego trendu" - powiedział szef sprzedaży PayPal w Europie Środkowo-Wschodniej Matt Komorowski, cytowany w komunikacie.

d2v7uab

Głównym powodem, dla którego Polacy kupują on -line w sklepach w Wielkiej Brytanii jest brak możliwości znalezienia tych produktów we własnym kraju (powód wybrany przez 65% kupujących w Wielkiej Brytanii). Innym motywatorem jest możliwości odkrycia nowych i interesujących produktów (55%), lepszych cen (54%) oraz wyższej jakości produktów (51%). Dla tych, którzy kupują transgranicznie w USA, najważniejszym powodem jest odkrywanie nowych i interesujących produktów (wybrane przez 56% Polaków, którzy kupują w USA), zaraz przed dostępnością produktów niedostępnych we własnych kraju (55%) i wyższą jakością produktów (53%).

Tylko w Chinach lepsze ceny są najistotniejszym powodem zakupów (wybrane przez 85% tych, którzy kupują w Chinach). Inne popularne motywy dla polskich klientów kupujących transgranicznie w Chinach obejmują dostęp do dóbr niedostępnych we własnym kraju (62%), odkrywanie nowych i interesujących produktów (58%) oraz większą różnorodność/dostępność produktów/stylów (57%).

Z badania wynika, że do częstszych zakupów on-line na zagranicznych stronach sklepów Polaków mogłaby skłonić dostępność dóbr, trudnych do znalezienia lokalnie (44%), a także obsługa klienta w we własnym języku (43%). Pozostałe czynniki obejmują także darmową przesyłkę (43%) oraz darmową przesyłkę zwrotną (34%).

Dla 39% polskich konsumentów transgranicznych, którzy preferują płatności on-line głównym powodem jest wygoda. Inne motywacje uwzględniają szybki proces płatności (38%badanych), akceptacja tej formy płatności wśród większości sprzedawców (37%), szybsza finalizacja transakcji (35%) oraz bezpieczniejszy sposób płatności (34%).

d2v7uab

Największa barierą dla zakupów on-line za granicą są wysokie koszty dostawy - zarówno dla kupujących już transgranicznie (49% wybrało to jakie przeszkodę), jak i tych, którzy jeszcze się na to nie zdecydowali (56% badanych zaznaczyło ten czynnik jako przeszkodę).

Ponad 1/3 kupujących online, którzy porzucili koszyk w ramach transgranicznych zakupów, zrobiła tak, ponieważ koszty przesyłki były za wysokie. Pozostałe przyczyny porzucenia koszyka w trakcie zakupów na zagranicznej stronie internetowej wybrane przez Polaków kupujących online obejmują także długi czas dostawy oraz płatność w obcej walucie.

Badanie Ipsos na zlecenie PayPal, przeprowadzone na reprezentatywnej próbie 811 dorosłych użytkowników (w wieku 18+), którzy posiadają/korzystają z urządzenia z dostępem do internetu w Polsce. Wywiady zostały przeprowadzone internetowo, w dniach 29 września - 14 października 2015 r.

(ISBnews)

d2v7uab

Podziel się opinią

Share
d2v7uab
d2v7uab