Pentor: dalsze pogorszenie nastrojów konsumenckich w marcu
Marzec przyniósł dalsze pogorszenie nastrojów
konsumenckich - wynika z badania instytutu Pentor.
23.03.2009 | aktual.: 23.03.2009 13:42
"W porównaniu z ubiegłym miesiącem wartość wskaźnika klimatu konsumenckiego PENKON obniżyła się o 6,2 pkt. Wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju PESK oraz kondycji finansowej gospodarstw OGD w porównaniu z miesiącem ubiegłym również odnotowały spadek (odpowiednio o 6,6 i 5,6 pkt" - napisano w raporcie.
"Stworzona przez Pentor RI typologia pokazuje, iż osoby o negatywnym ustosunkowaniu wobec obecnej sytuacji ekonomicznej Polski (pesymiści, zrezygnowani, sfrustrowani) stanowią 61,7 proc. społeczeństwa. 38,3 proc. Polaków natomiast pozytywnie odbiera sytuację ekonomiczną Polski (optymiści, twardzi optymiści, usatysfakcjonowani)" - dodał Pentor.
Jak napisano w raporcie, optymizm Polaków rośnie wraz z klasą społeczną, dochodami gospodarstwa domowego i wykształceniem.
"W porównaniu z ubiegłym miesiącem o 9 pkt proc. zwiększył się odsetek badanych, którzy postrzegają polską sytuację gospodarczą jako pogarszającą się, 5 proc. dostrzega poprawę, a 30 proc. nie widzi większych zmian w tym względzie" - dodano.
Badanie zostało zrealizowane w dniach 6-10 marca 2009 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków. Maksymalny błąd statystyczny dla takiej wielkości próby wynosi +/-3,1 proc., przy wiarygodności oszacowania równej 95 proc.