Pesa i Newag chcą dostarczyć pociągi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej

16.04. Gdańsk (PAP) - Polskie firmy: Pesa z Bydgoszczy i Newag z Nowego Sącza złożyły oferty na dostarczenie pociągów dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Na zakup 10 pojazdów...

16.04.2014 | aktual.: 17.04.2014 11:43

16.04. Gdańsk (PAP) - Polskie firmy: Pesa z Bydgoszczy i href="http://finanse.wp.pl/isin,PLNEWAG00012,notowania-podsumowanie.html">NewagNewag (Zobacz notowania spółki ») z Nowego Sącza złożyły oferty na dostarczenie pociągów dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Na zakup 10 pojazdów Urząd Marszałkowski Woj. Pomorskiego przeznaczył ponad 146 mln zł.

Oferty na zakup pojazdów dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (PKM) zostały otwarte w środę w Gdańsku. Jak poinformowała w komunikacie rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego woj. Pomorskiego, Małgorzata Pisarewicz, href="http://finanse.wp.pl/isin,PLNEWAG00012,notowania-podsumowanie.html">NewagNewag zaoferował dostarczenie pojazdów za ponad 120 mln, a Pesa za ponad 114 mln zł.

Podała, że kryterium ceny stanowi 59 proc. oceny oferty. Przy wyborze oferty brane pod uwagę będą m.in.: koszty utrzymania (5 proc.), warunki techniczne (18 proc.), koszty zużycia paliwa (8 proc.) a także wskaźniki eksploatacyjne (10 proc.).

Obecnie komisja przetargowa analizuje obie oferty. Przetarg może być rozstrzygnięty na początku maja.

Pierwsze dwa pociągi - dwuczłonowy i trójczłonowy - mają być dostarczone w grudniu 2014 roku, a kolejne w marcu, kwietniu i maju 2015 r. Dostawy pojazdów zaplanowano tak, aby w momencie uruchomienia linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej mogły one od razu rozpocząć jej obsługę. Ok. 20-kilometrowa linia ma być oddana do użytku w drugiej połowie 2015 r.

Zakup taboru jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013.

Ogłaszając przetarg Urząd Marszałkowski podał, że pojazd dwuczłonowy musi mieć minimum 250 miejsc (w tym co najmniej 100 siedzących), a trójczłonowy - minimum 350 miejsc (co najmniej 150 siedzących). Pociągi muszą być klimatyzowane, a podróżni mają mieć dostęp do bezprzewodowego internetu; zaplanowano też miejsce do przewozu co najmniej sześciu rowerów.

Pojazdy mają być wyposażone w System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej z monitorami LCD i wyświetlaczami LED, przekazujący informacje dla pasażerów oraz reklamy. W przedsionku każdego pojazdu ma być intercom do komunikacji głosowej pasażera z obsługą pojazdu w kabinie maszynisty.

Pomorska Kolej Metropolitalna to największa inwestycja infrastrukturalna w historii samorządu województwa pomorskiego. Pociągi połączą Gdańsk-Wrzeszcz z Portem Lotniczym im. Lecha Wałęsy i dalej z istniejącą linią kolejową Gdynia - Kościerzyna, umożliwiając, po raz pierwszy od 70 lat, bezpośredni dojazd koleją z Gdańska na Kaszuby. (PAP)

bls/ mhr/ asa/

Źródło artykułu:PAP
giełdaprzemysłspółka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)