Piotr i Paweł rusza do konkurencji z Biedronką
Dwa pierwsze sklepy w nowym koncepcie ruszyły 7 października.
09.10.2015 | aktual.: 09.10.2015 18:13
Piotr i Paweł Market to nowy projekt franczyzowy, który poznański operator testuje na rynku handlowym. Dwa pierwsze sklepy w nowym koncepcie ruszyły 7 października - podaje serwis portalspozywczy.pl.
Nowy koncept Piotra i Pawła przygotowany jest dla sklepów osiedlowych i testowany w Poznaniu oraz w Gniewkowie na Kujawach. Przeznaczony jest dla franczyzobiorców prowadzących sklepy o powierzchni 250-500 m2, czyli o wielkości zbliżonej do przeciętnej Biedronki. Według nieoficjalnych informacji pierwsze efekty są zadowalające.
Piotr i Paweł przygotował dla sklepów nowe logo, nową wizualizację, politykę promocyjną, handlową, logistyczną, rozwiązania w zarządzaniu asortymentem oraz zapasem magazynowym.
Mniejszy format sieci Piotr i Paweł oferuje swoim klientom szeroki asortyment, ale szczególny nacisk położony został na kategorie świeże oraz tzw. zdrową żywność. Podobnie jak w Biedronkach w ofercie znajdą się też marki własne. Będą to m.in.: „Lubię” w segmencie ekonomicznym i „Piotr i Paweł zawsze jakość” - w segmencie średnim.
Nowy typ sklepów pozwoli sieci Piotr i Paweł na przyśpieszenie rozwoju i zwiększenie skali działalności. W 2013 r. poznański operator uruchomił franczyzę dla supermarketów liczących powyżej 600 mkw. powierzchni, teraz uzupełnił ofertę o duże sklepy osiedlowe, o powierzchni 250-500 mkw.
Piotr i Paweł to rodzinna sieć supermarketów, która w bieżącym roku obchodzi swoje 25- lecie funkcjonowania. To obecnie 120 sklepów w 61 polskich miastach z asortymentem sięgającym 15 tys. pozycji. Obroty sieci za rok finansowy 2014 wyniosły 2,04 mld zł, co oznacza wzrost w porównaniu z rokiem 2013 o 5,6 proc. W 2015 firma planuje wzmocnić swoją pozycję rynkową uruchamiając do końca roku jeszcze 15 placówek.
Zobacz również: Polacy pokochali zakupy w dużych sieciach. Nasze sklepy bez szans