Piraci zniszczyli branżę muzyczną w sieci

Z szacunków "Rzeczypospolitej" wynika, że w ubiegłym roku Polacy kupili kilkadziesiąt milionów utworów w sieci za ok. 30 mln złotych. Jeszcze kilkanaście miesięcy temu legalną sprzedaż prowadziło kilkanaście sklepów. Dziś na rynku pozostały praktycznie tylko dwa.

Piraci zniszczyli branżę muzyczną w sieci
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

21.01.2010 | aktual.: 21.01.2010 10:05

Cyfrowa muzyka okazała się dla większości Polaków zbyt droga. Na jedną piosenkę w uruchomionym pół roku temu Nokia Music Store trzeba wydać ponad 3 zł. Z końcem 2009 r. portal Interia zamknął swój sklep Melo.pl. Wcześniej z sieci zniknął OnetPlejer. - Przestało się opłacać - przyznaje Paweł Klimiuk z Onetu. Klientów zniechęcają m.in. antypirackie zabezpieczenia plików stosowane np. przez Nokia Music Store.

Zbyt wysokie ceny powodują też, że w Polsce od lat skala piractwa się nie zmniejsza. Według organizacji Business Software Alliance aż 57% utworów muzycznych i programów sprzedawanych w Polsce to kopie pirackie. Organizacja International Intellectual Property Alliance wyliczyła, że w 2008 r. polska gospodarka na piractwie muzycznym straciła 100 mln dolarów.

Źródło artykułu:PAP
muzykasklepgospodarka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)