PKP Cargo nadal rozmawia nt. zapowiadanych przejęć m.in. Grupy AWT
Warszawa, 17.12.2014 (ISBnews) - Po zakończeniu niepowodzeniem rozmów w spawie przejęcia CTL Logistics, PKP Cargo kontynuuje rozmowy na temat innych zapowiadanych wcześniej akwizycji, m.in. Grupy AWT, podała spółka.
17.12.2014 | aktual.: 17.12.2014 14:08
PKP Cargo poinformowało dziś, że nie osiągnęło porozumienia z European Rail Freight II S.? r.l. (ERF II) - większościowym wspólnikiem CTL Logistics w sprawie warunków nabycia przez PKP Cargo 100% udziałów w CTL, w związku z czym negocjacje zostały zakończone. Potwierdziły się zatem nieoficjalne informacje agencji ISBnews, że właściciele oraz zarząd CTL Logistics nie są zainteresowani ofertą PKP Cargo.
"Lider kolejowych przewozów towarowych w Polsce nadal prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia Grupy AWT, największego prywatnego przewoźnika kolejowego w Czechach, który świadczy usługi także na Słowacji i Węgrzech oraz w Polsce, Słowenii, Niemczech, Rumunii, Bułgarii i Chorwacji. PKP Cargo kontynuuje też rozmowy w sprawie objęcia mniejszościowego pakietu udziałów w należącej do KGHM spółce Pol-Miedź Trans, a w konsorcjum z Węglokoksem jest gotowe do przejęcia Portu Gdańskiego Eksploatacja, zgodnie ze złożoną ofertą" - czytamy w komunikacie PKP Cargo.
Na początku września PKP Cargo podpisało z European Rail Freight II S.? r.l list intencyjny w sprawie potencjalnego nabycia 100% udziałów w spółce CTL Logistics. Na podstawie listu intencyjnego strony porozumienia mogły przystąpić do negocjacji w sprawie uzgodnienia warunków potencjalnej transakcji, podała spółka. Jednocześnie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) trafił wniosek PKP Cargo o wyrażenie zgody na przejęcie kontroli nad CTL.
List intencyjny nie dawał PKP Cargo prawa do wyłączności w procesie negocjacji sprzedaży udziałów w CTL. Jego podpisanie było konieczne, aby umożliwić spółce złożenie wniosku do UOKiK w sprawie potencjalnej transakcji nabycia. Spółka informowała wówczas, że ostateczne warunki transakcji nie zostały jeszcze uzgodnione i na tym etapie nie ma pewności, że strony dojdą do wiążącego porozumienia w tym zakresie.
PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 49% udziału w rynku według masy i ok. 59% według pracy przewozowej w 2013 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.
(ISBnews)