PKP PLK ogłosiły przetarg na modernizację linii na terenie ROW za ok. 0,5 mld zł
"Celem ujętych w przetargu prac jest rewitalizacja linii kolejowych na obszarze Rybnickiego Okręgu Węglowego - istotnego fragmentu południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego. Trasa jest odciążeniem dla magistrali kolejowej E 30 wschód - zachód. Prace dotyczą linii nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie - Żory - Rybnik - Nędza/Turze" - czytamy w komunikacie.
02.12.2015 14:31
Warszawa, 02.12.2015 (ISBnews) - PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) ogłosiły przetarg na rewitalizację łącznie 60 km linii kolejowych na Śląsku za ponad 500 mln zł, podała spółka. Prace obejmą odcinek Chybie - Żory - Rybnik - Nędza/Turze, przebiegający m.in. na terenie Rybnickiego Okręgu Węglowego (ROW).
"Celem ujętych w przetargu prac jest rewitalizacja linii kolejowych na obszarze Rybnickiego Okręgu Węglowego - istotnego fragmentu południowej obwodnicy Katowickiego Węzła Kolejowego. Trasa jest odciążeniem dla magistrali kolejowej E 30 wschód - zachód. Prace dotyczą linii nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie - Żory - Rybnik - Nędza/Turze" - czytamy w komunikacie.
W ramach inwestycji wyremontowanych zostanie 60 km linii kolejowej. Prace obejmą w różnym zakresie stacje: Nędza, Sumina, Rybnik, Rybnik Gotartowie, Żory, Warszowice i przystanki: Turze, Nędza Wieś, Jejkowice, Ciepłownia, Studzionka, Strumień, Dębina, Szymocice, Górki Śląskie, Szczejkowice, Piaski. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 18 odnowionych peronów, podano również.
Postępowanie jest prowadzone w formie przetargu ograniczonego. Projekt realizowany jest w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Realizację prac przewidziano na lata 2016-2019.
Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty będą całkowita cena brutto (waga 80), termin realizacji (10) i okres gwarancji/okres rękojmi (10).
Przedmiotem zadania jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu: "Prace na liniach kolejowych nr 140, 148, 157, 159, 173, 689, 691 na odcinku Chybie - Żory - Rybnik - Nędza / Turze", realizowanego w formule Projektuj & Buduj w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) 2014-2020. Zadanie obejmuje przywrócenie parametrów technicznych następujących odcinków linii kolejowych o łącznej długości ok. 60 km, położonych na terenie województwa śląskiego:
- linia nr 691: Nędza Wieś - Turze jest linią znaczenia państwowego, magistralną, dwutorową, zelektryfikowaną,
- linia nr 140: odcinek Nędza - Nędza Wieś - Sumina jest częścią linii 140 Rybnik Towarowy - Nędza. Jest linią pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną,
- linia nr 173: odcinek Rybnik - Sumina jest linią magistralną, dwutorową, zelektryfikowaną,
- linia nr 148: odcinek Rybnik - Żory jest częścią linii 148 Pszczyna - Rybnik. Jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną,
- linia nr 159: odcinek Żory - Studzionka jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną.
- Linia nr 689: Studzionka - Dębina jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną,
- linia nr 157: odcinek Dębina - Chybie jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną, czytamy w ogłoszeniu o zamówieniu.
(ISBnews)