Płatne foliówki nie tylko przy kasie. Aldi każe sobie płacić za worki na owoce i warzywa

Niemiecka sieć dyskontowa Aldi wypowiedziała wojnę plastkowi. Planuje wprowadzić symboliczne opłaty za woreczki. Mają one kosztować równowartość jednego eurocenta - informuje Deutsche Welle.

Aldi wprowadza płatne reklamówki na warzywa i owoce. Na razie w Niemczech, ale z czasem również i w Polsce
Źródło zdjęć: © PAP | Wojciech Pacewicz

Klienci sklepów Aldi, którzy pakują owoce do cienkich plastikowych woreczków, będą musieli w przyszłości za nie zapłacić – poinformowała grupa Aldi Nord i Aldi Sued w Essen i Muelheim nad Ruhrą. O planach koncernu poinformował wcześniej dziennik „Sueddeutsche Zeitung”. Ceny mają być jednak symboliczne – każdy woreczek ma kosztować jeden cent – poinformował koncern.

Aldi reaguje tym samym na rosnącą krytykę odnośnie plastikowych opakowań w sklepach. W ubiegłym roku Niemcy zużyli ponad trzy miliardy cienkich woreczków na owoce i warzywa – wynika z danych ministerstwa środowiska – na każdego konsumenta przypada średnio 37 woreczków.

To wprawdzie mniej niż w 2017 roku, ale więcej niż w 2015 i 2016. Od kiedy bowiem wprowadzono opłaty za reklamówki, wielu klientów pakuje towar w cienkie woreczki.

Obejrzyj: Rząd rusza na wojnę z foliowymi torbami w sklepach

Płatne reklamówki najwyraźniej się sprawdzają i coraz mniej Niemców sięga przy kasie po plastikową torbę. W 2018 roku zużycie reklamówek spadło w Niemczech o 20 procent.

Co zamiast plastiku?

Aldi ma nadzieję, że inne sieci handlowe przyłączą się do inicjatywy i wprowadzą podobne symboliczne opłaty – mówi Kristina Bell, zajmująca się w grupie Aldi Sued gwarancją jakości i polityką odpowiedzialnych działań koncernu. – Tylko przez branżowe rozwiązanie możemy zrobić duży krok do przodu przy redukcji plastikowych opakowań – dodała.

Popularny niemiecki dyskont zamierza już latem tego roku produkować woreczki bio-degradowalne. Na tym jeszcze nie koniec. Jesienią mają pojawić się w sklepach siatki wielokrotnego użytku – już teraz mają je w ofercie niektórzy konkurenci.

Z kolei sieć handlowa Real zapowiedziała niedawno, że od przyszłego roku wymieni cienkie woreczki na papierowe torebki. W przypadku tych ostatnich bilans ekologiczny budzi jeszcze wiele kontrowersji.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Problemy giganta. Makro zamyka cztery hale w Polsce
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Już omijają nowe prawo. Były radny zrobił akcje w markecie
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
Butelka wody Ustronianka wywołała burzę. Mamy komentarz Kauflandu
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
To już plaga na Podlasiu. Rolnicy znajdują niebezpieczne przedmioty
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Nocowanie w studio. Wyjazd busem. Nietypowa oferta pracy dla Polaków
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości