Play miał 1,44 mld zł przychodów i 437 mln zł skoryg. EBITDA w I kw. 2016 r.

Warszawa, 24.05.2016 (ISBnews) - P4 - operator sieci Play - miał 1,44 mld zł przychodów w I kw. 2016 r., co oznacza wzrost o 17,4% r/r przy skorygowanej EBITDA na poziomie 437 mln zł (wzrost o 35,2% r/r), poinformował prezes Jorgen Bang Jensen.

24.05.2016 | aktual.: 24.05.2016 12:23

"To był dobry kwartał stabilnego rozwoju. Umocniliśmy pozycję drugiego największego gracza na rynku telekomunikacyjnym. Mamy dobry trend wzrostowy na poziomie EBITDA. Przyczynił się do tego dalszy wzrost bazy klientów kontraktowych, która na przestrzeni 12 miesięcy zakończonych w marcu zwiększyła się o niemal 1,21 mln netto" - powiedział Bang Jensen podczas spotkania z dziennikarzami.

Marża skoryg. EBITDA wyniosła 30,4% w I kw. Przychody z użycia wyniosły w tym okresie 1,059 mld zł, co oznacza wzrost o 10,4% r/r. Operator miał 1,118 mld euro długu netto po I kw.

Na koniec marca br. Play miał 14,42 mln klientów, co oznacza wzrost o 13,7% r/r. Z tego 7,34 mln, czyli 50,9%, to klienci segmentu post-paid. Prezes operatora zwrócił uwagę na utrzymanie trendów migracji w kierunku umów abonamentowych. W efekcie Play ma po I kwartale 25,5% udziału w rynku (tj. o 3,6 pkt proc. więcej r/r).

"Pracujemy nad rejestracją kart pre-paid. Jako że nie znamy ostatecznego kształtu ustawy, przygotowujemy się z uwzględnieniem najbardziej konserwatywnego scenariusza" - stwierdził Bang Jensen.

Udział operatora w segmencie MNP (przenoszenia numerów) wynosi 42% według danych zannualizowanych. Zasięg 4G LTE osiągnął 81,5% w marcu.

"Jest to rok koncentracji na satysfakcji klienta. Chcemy wzmacniać status firmy dostarczającej value for money, co potwierdzają nasze tegoroczne inicjatywy 4G LTE Ultra oraz Fair Play" - podsumował prezes Play.

Kolejna inicjatywa operatora - Tidal - przekroczyła 400 tys. użytkowników, z czego ok. 70% to aktywni.

"Jest to kolejna z naszych sztandarowych inicjatyw, która dodaje wartości. Jest to przyszłość nie tylko słuchania muzyki, ale przykład 'konsumowania' nowoczesnych mediów" - ocenił członek zarządu operatora Bartosz Dobrzyński.

Play świadczy mobilne usługi głosowe, tekstowe oraz transmisji danych klientom indywidualnym oraz biznesowym (przede wszystkim małym i średnim przedsiębiorstwom) w oparciu o umowę oraz na kartę poprzez swoją własną sieć telekomunikacyjną 2G/3G/4G LTE, a także w oparciu o długoterminowe umowy o roamingu krajowym zawarte z trzema pozostałymi operatorami sieci komórkowych w Polsce.

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)