Po kampanii promocyjnej Warmii i Mazur zmienia się ich postrzeganie

Warmia i Mazury zaczynają być postrzegane przez przedsiębiorców jako region, w którym można prowadzić biznes, jako miejsce bogate w zasoby naturalne - poinformowano na spotkaniu podsumowującym kilkumiesięczną kampanię promocji gospodarczej regionu.

Przez kilka ostatnich miesięcy woj. warmińsko-mazurskie promowało się w stacjach telewizyjnych, rozgłośniach radiowych oraz w internecie jako region atrakcyjny pod względem gospodarczym. We wtorek na spotkaniu podsumowującym tę kampanię dyrektor departamentu koordynacji promocji Radosław Zawadzki poinformował, że działania te odniosły pozytywny efekt, ponieważ przedsiębiorcy zaczęli dostrzegać w regionie jego możliwości gospodarcze, nie tylko turystyczne. Wykazały to - jak podano - m.in. ankiety, które szefowie i pracownicy większych firm wypełniali zarówno przed kampanią, jak i po niej.

Według danych przekazanych na spotkaniu 8,7 proc. ankietowanych wskazało, że warmińsko-mazurskie posiada atrakcyjne tereny pod inwestycje (wcześniej ten wskaźnik wynosił zaledwie 2,7 proc.), wzrosła też rozpoznawalność parków technologicznych w Olsztynie i Elblągu, i upowszechniła się wiedza o specjalnych strefach ekonomicznych w regionie.

"Wiedza ta wciąż nie jest wystarczająca i dość ugruntowana, więc dużo pracy przed nami, ale startowaliśmy z poziomu +zero+, dotąd byliśmy postrzegani wyłącznie jako region turystyczny, a nie inwestycyjny" - przyznał Zawadzki.

W ramach promocji gospodarczej regionu oprócz kampanii gospodarczej zorganizowano wizyty studyjne dziennikarzy, wizyty przedstawicieli firm (przede wszystkim skandynawskich) oraz ambasad.

Marszałek regionu Gustaw Marek Brzezin wyraził nadzieję, że zmiana wizerunku regionu pociągnie za sobą decyzje inwestorów o ulokowaniu na Warmii i Mazurach swoich firm. "Niedługo uruchomimy port lotniczy w Szymanach, co w znacznym stopniu ułatwi dotarcie do nas" - przyznał marszałek.

Warmia i Mazury promują się jako region, w którym bogactwo natury można wykorzystać gospodarczo. W nowej perspektywie unijnej promowane będą przedsięwzięcia związane z produkcją zdrowej żywności, ekonomią wody i przemysłem drzewnym.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)