Poczta Polska goni inne europejskie poczty

Poczta Polska w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestuje 1,3 mld zł w rozwój swojej infrastruktury. Zwiększy dziesięciokrotnie nakłady na szkolenia pracowników, a klientom zaproponuje nowe placówki i usługi, również cyfrowe. W ten sposób chce nadrobić kilka lat opóźnienia wobec europejskich operatorów pocztowych.

Poczta Polska goni inne europejskie poczty
Źródło zdjęć: © WP.PL | Andrzej Hulimka

25.09.2013 | aktual.: 25.09.2013 08:50

- Poczta Polska nie ma wyjścia, jeżeli chce nadążać za rynkiem i za klientem, to musi się dostosowywać do tego, czego on oczekuje - mówi Agencji Informacyjnej Newseria Jerzy Jóźkowiak, prezes zarządu Poczty Polskiej. - Z jednej strony najmłodszy klient, czyli ten w wieku 18-24 lata w zdecydowanej większości oczekuje usług cyfrowych dlatego, że są proste i tanie. Czego innego oczekuje klient powyżej 55. roku życia, jego trochę będziemy edukować.
Wprowadzając nowe możliwości i ulepszając już istniejące, tradycyjne usługi, Poczta Polska chce stawać się przyjaznym miejscem i zdobywać więcej klientów. Prezes przyznaje, że instytucja przez wiele lat nie nadążała za potrzebami rynku, dlatego teraz musi się to zmienić.

- Są miejsca, gdzie osoby w wieku 18-24 lat w ogóle nie zaglądają, chyba że ich babcia albo dziadek poprosi, ale już mamy kilka takich miejsc w Warszawie i za chwilę w wielu innych miastach, które przypominają nowoczesną placówkę pocztową: nie urząd, tylko placówkę, bez szyb, bez ograniczeń, z pełną informacją - wyjaśnia Jóźkowiak.

Wraz z postępem cyfryzacji operator zapowiada równoległe zmiany w innych obszarach swojej działalności. Poza unowocześnianiem sieci nowoczesnych placówek pocztowych, ma zamiar skupić się na rozwoju świadczonych usług pocztowych, logistycznych i bankowych.

Prezes Poczty Polskiej ma również nadzieję, że już niedługo na poczcie w ramach usługi e-government będzie można przez internet założyć firmę i zamówić wszystkie usługi związane z wysyłką jej produktów. Już teraz zaczynają działać usługi e-awiza, czyli powiadamiania o nadejściu przesyłki poleconej przez sms lub e-mail, oraz elektronicznego śledzenia statusu przesyłki przez siebie nadanej. Te nowoczesne usługi pocztowe na świecie stały się już normą.

- Ponieważ my jesteśmy najbardziej zapóźnieni spośród europejskich poczt, więc z jednej strony się tym chwalę, ale z drugiej bardzo chciałbym by w krótkim czasie te usługi zostały na tyle upowszechnione, aby były standardem dla każdego, który będzie chciał z nich korzystać - mówi Jerzy Jóźkowiak.

Całościowe koszty zmian są trudne do szacowania, bo obejmą one wiele różnych dziedzin. Same inwestycje związane z rozbudową infrastruktury operatora w ciągu najbliższych pięciu lat pochłoną 1,3 mld zł.

- To jest zmiana kabli, telefonów, laptopów, rozległa sieć, czyli wszystkie te elementy kluczowe dla nowoczesności. Dużo inwestujemy w naszych pracowników. Dziesięciokrotnie zwiększyliśmy nakłady na szkolenia i na trening, szczególnie dla sprzedawców - wyjaśnia prezes Poczty.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)