Podwyżki cen w Biedronce, Lidlu, Aldi i Netto. Oto co się stało w zaledwie dwa miesiące

Inflacja we wrześniu tego roku sięgnęła już ponad 17 procent w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku. Okazuje się jednak, że duże wzrosty cen nastąpiły także w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. Przynajmniej jeśli chodzi o podstawowe produkty, oferowane przez najpopularniejsze dyskonty. W najpopularniejszej sieci towary podrożały aż o 11 procent.

W ciągu ostatnich dwóch miesięcy dało się zauważyć podwyżki cen m.in. w Lidlu i Biedronce
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy dało się zauważyć podwyżki cen m.in. w Lidlu i Biedronce
Źródło zdjęć: © Money.pl | Rafał Parczewski
oprac. TOS

18.10.2022 | aktual.: 18.10.2022 16:04

Margaryna, masło, ser gouda - to produkty, które na przestrzeni sierpnia i września podrożały we wszystkich sieciach - podaje serwis dlahandlu.pl, który regularnie przeprowadza badanie cen w sklepach. Jak wynika z najnowszej analizy, wykonanej 7 i 8 października, przygotowany przez portal koszyk zakupowy, na który składa się 50 podstawowych produktów, mocno w dyskontach podrożał.

Ceny szybko w górę

Najbardziej, bo aż o 11,4 proc., ceny wzrosły w Biedronce. Podkreślmy, że chodzi tylko o zmianę w ciągu ostatnich dwóch miesięcy. W sierpniu w tej sieci badany przez serwis dlahandlu.pl koszyk kosztował 324 zł, a w październiku już 361 zł.

W Lidlu nastąpiła z kolei zmiana cen z 343 zł w sierpniu na 366 zł w październiku. W Netto w tym czasie ceny wzrosły z 356 zł do 368 zł. W Aldi mieliśmy natomiast do czynienia ze wzrostem z 359 zł do 381 zł. Kiedy porównamy obecne ceny w dyskontach z cenami z października ubiegłego roku, zmiana będzie jeszcze bardziej rzucać się w oczy. W zależności od sieci rok temu mogliśmy zrobić zakupy o 70-87 zł taniej.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Rosnące ceny to obecnie zmora wielu Polaków. Inflacja we wrześniu 2022 r. wyniosła 17,2 proc. w porównaniu z wrześniem 2021. W tym czasie najbardziej podrożały nośniki energii - o 44,2 proc. Ceny paliw do prywatnych środków transportu wzrosły o 18,3 proc., a ceny żywności - o 19,3 proc. Szczyt nastąpi dopiero w lutym 2023 roku - prognozują eksperci Banku Pekao. Wskaźnik inflacji może wtedy sięgać ponad 20 procent.

Polacy zaczęli oszczędzać

Aż 80 proc. polskich konsumentów planuje ograniczenie wydatków i oszczędności przy zakupach - wynika z badania Current Consumer Mood, zrealizowanego we wrześniu na zlecenie firmy GfK. Ponad połowa z nas wybiera najtańsze produkty spożywcze, coraz częściej rezygnujemy z produktów ulubionych marek, mniejszą uwagę przywiązujemy też do lokalnego pochodzenia czy pozytywnego wpływu na zdrowie.

Niemal 70 proc. konsumentów powstrzymuje się od zakupu zbędnych rzeczy, połowa chętniej niż dotychczas korzysta z promocji, a 42 proc. szuka zbliżonych produktów w niższych cenach.

Źródło artykułu:WP Finanse
handelinflacjadyskonty
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (43)