WAŻNE
TERAZ

Szef KOWR z PSL spotykał się z założycielem Dawtony tuż przed wybuchem afery CPK

Pokolenie Z - jak do nich dotrzeć?

Pokolenie Z wchodzi na rynek. Kim są i jak się z nimi komunikować? Te pytania zadaje sobie niejeden właściciel firmy. Jak pokazują badania, najlepiej docierać do nich za pomocą reklamy digitalowej i outdoorowej.

Obraz
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe

Pokolenie Z, czyli kto?

Mieliśmy pokolenia X, Y, millenialsów, a obecnie na rynek wchodzi pokolenie Z. W rożnych krajach przyjmuje się różne daty graniczne dla tej grupy konsumentów. Najczęściej zakłada się, że jest to grupa osób urodzonych po 1996 roku, a w przypadku Polski, po 2000 roku. Pokolenie Z łączy fakt, że nowoczesna technologia jest dla nich elementem codzienności, istnieje od zawsze, kiedy są na świecie. Dodatkowo są oni otwarci, bezpośredni, chętnie dzielą się wiedzą, mają ogromną potrzebę kontaktu z rówieśnikami, a najważniejsze jest dla nich budowanie relacji społecznych. Warto jednak zwrócić uwagę, że cechuje ich także brak lojalności wobec pracodawcy, mają wysokie wymagania i późno się usamodzielniają. Dlaczego warto do nich docierać z przekazem reklamowym? Ponieważ to nowa grupa konsumentów i tkwi w nich olbrzymi potencjał.

Pokolenie Z i jego siła

Jak wynika z raportu E&Y, siła nabywcza nowego pokolenia szacowana jest na 44 miliardy dolarów. Młodzi ludzie już nie chcą pracować na etacie – ponad 60% nastolatków chce założyć własny biznes, choć 71 proc. wie, że ich pierwsza firma najprawdopodobniej upadnie. Z głosem generacji Z liczą się rodzice. Jak pokazuje Cassandra Report, aż 93 proc. rodziców pokolenia Z przyznaje, że ich dzieci mają wpływ na wydatki domowe. To, w jaki sposób pokolenie Z kupuje towary i usługi wpisuje się w dominujące trendy rynkowe. Raport State of Cross-Device Commerce dotyczący zwyczajów zakupowych konsumentów pokazuje, że w Polsce smartfony coraz częściej służą do zakupów.

Reklama dla pokolenia Z

Skoro pokolenie Z wykazuje się dużym potencjałem zakupowym, to jak do nich dotrzeć? W reklamie też trzeba zmienić sposób komunikacji. Firma Kantar Millward Brown w 39 krajach na całym świecie przeprowadziła badanie AdReaction na próbie 23 tys. konsumentów w wieku 16–49 lat. Zgodnie z wynikami badania, pokolenie Z znacznie trudniej zaangażować w komunikację reklamową. Jego przedstawiciele pomijają reklamy średnio o 3 sekundy szybciej niż ci z pokolenia X, a w ich ocenie spot wideo nie powinien trwać dłużej niż 10 sekund. Pokolenie Z bardzo chętnie konsumuje treści za pomocą urządzeń, bo aż 74 proc. korzysta z nich więcej niż godzinę dziennie (w przypadku pokolenia X jest to 55 proc.). Generacja Z z mediów tradycyjnych najlepiej ocenia outdoor. Za interesującą formę reklamy uznaje ją aż 51 proc. badanych, daleko w tyle pozostawiając kino (28 proc.), czy telewizję (24 porc.). Pokolenie Z bardziej niż inne preferuje formaty takie jak eventy firmowane przez markę, czy rekomendacje influencerów. Optymalne wydaje się więc łączenie reklamy zewnętrznej z narzędziami digitalowymi. Wtedy z informacją dociera się do odbiorców online i offline wykorzystując synergię mediów.

Pokolenie Z, Facebook i OOH

Do podobnych wniosków można dojść po lekturze badania pod tytułem „Maximize Reach With Out-of-Home and Facebook Campaigns in EMEA”. Powstało ono na zlecenie Facebooka przy współpracy z firmami Kantar Millward Brown i Accenture. Analizy przeprowadzono w Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech w 2018 roku. Badanych zapytano, między innymi, w jaki sposób dowiadują się o nowych produktach spożywczych i napojach? Okazało się, że dla pokolenia Z i milenialsów media społecznościowe i reklama zewnętrzna to podstawowe źródło informacji – ponad dwukrotnie częściej, w porównaniu ze średnią populacji twierdzą oni, że platformy społecznościowe pomagają im odkrywać nowe produkty (Pełny raport pt. „Maximize Reach With Out-of-Home and Facebook Campaigns in EMEA” dostępny jest na stronie Facebooka, w sekcji Business News.). Jeśli dodamy do tego OOH, to mamy imponujący wynik! Dodatkowo badanie wykazało, że reklamy na Facebooku i na outdoorze mają znacznie większe prawdopodobieństwo dotarcia do tych młodych odbiorców w porównaniu z reklamami telewizyjnymi i reklamami drukowanymi. Co ciekawe, z raportu wynika, że 70% osób w wieku 18 lat i starszych w Wielkiej Brytanii twierdzi, że co najmniej raz w tygodniu zauważa reklamę OOH, a jej połączenie z Facebookiem zdecydowanie zwiększa zasięgi.

Obraz
© Materiały prasowe

Powołując się na przykłady, Facebook wspomina o wynikach kampanii reklamowej marki Danone, która chciała przekonać nowych klientów do jednego ze swoich jogurtów. Badanie wykazało, że reklamy OOH skutecznie docierały do istniejących nabywców, a Facebook osiągnął najwyższą liczbę nowych klientów. Facebook był także w stanie dotrzeć do młodszych osób, bliższych grupie docelowej marki. Najlepszą synergię osiągnięto łącząc OOH i reklamę na Facebooku. Łączny ich wpływ na zasięg okazał się o 13 proc. bardziej wydajny niż oczekiwano (jako „oczekiwany” rozumiany jest współczynnik efektywności tylko dla OOH i tylko dla Facebooka: 1,11 x 1,20 = 1,33). Jak wynika z analizy, synergia reklam na Facebooku i OOH jest szczególnie skuteczna w zwiększaniu świadomości i zainteresowania nowymi produktami wśród młodszych odbiorców.

Przedstawiciele pokolenia Z osiągają pełnoletniość i stają się konsumentami, którzy zaczynają dysponować własnymi budżetami. Kto do nich dotrze, ten będzie o krok przed konkurencją.

Artykuł sponsorowany
Źródło artykułu: Artykuł sponsorowany
Wybrane dla Ciebie
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Przez 6 godzin kradli 42-kilogramowe kawały sera warte 100 tys. euro
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Fala zwolnień w Krakowie. Duża korporacja drugi raz zgłasza grupowe
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Wyrzuć te przedmioty z piwnicy. Kara do 5 tys. zł
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Ceny węgla w Polsce. Oto ile kosztuje tona opału na początku listopada
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Cała branża nie reguluje należności. Oto średni zator płatniczy
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Rośnie chaos w Stanach. Zaczyna brakować monet
Rośnie chaos w Stanach. Zaczyna brakować monet
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
Dubajskie przysmaki pod cmentarzem. Ceny jedzenia w Warszawie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
300 tys. zł wsparcia dla rolników. Termin już za niecałe trzy tygodnie
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Nadchodzi nowy portal ZUS-u. Zastąpi dotychczasowy system
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Awaria BLIK-a. Problemy z generowaniem kodów i płatnościami
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce
Wielka akcja policji. Trzynaście kobiet zatrzymanych w całej Polsce