Nowy hit turystyczny w Polsce? Szykują się na oblężenie
Dolny Śląsk rusza z nową kampanią promocyjną, by przyciągnąć turystów po zeszłorocznej powodzi. Władze regionu chcą odbudować ruch turystyczny, który znacząco zmalał po wrześniowej katastrofie. Kampania ma wspierać lokalne społeczności i przedsiębiorców. Zostanie zainagurowana w Twierdzy Kłodzko.
W czerwcu Dolny Śląsk rozpoczyna kampanię promującą swoje atrakcje turystyczne. Po powodzi we wrześniu 2024 r. region odnotował spadek liczby odwiedzających. Jak informuje PAP, władze województwa chcą przyciągnąć turystów do Kotliny Kłodzkiej i innych miejsc, wspierając lokalne społeczności.
Kampania "Atrakcyjny na lato. Atrakcyjny na lata" ma na celu odbudowę ruchu turystycznego. Po powodzi wiele rezerwacji zostało odwołanych, co dotknęło nie tylko zniszczone obiekty, ale i te w bezpiecznych lokalizacjach.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
O włos od tragedii w Olsztynie. Z sufitu spadło prawie pół tony gruzu
Działania promocyjne obejmują billboardy w największych miastach Polski, kampanię internetową oraz współpracę z osobami związanymi z Dolnym Śląskiem.
Nowy hit turystyczny?
Inauguracja kampanii odbędzie się w Twierdzy Kłodzko, która przygotowuje się na oblężenie turystów podczas jubileuszowych Dni Twierdzy. "Marzy nam się jeszcze jedno oblężenie twierdzy – oblężenie przez turystów - a arsenał atrakcji już czeka. Chcielibyśmy, by wybrzmiało, że nasz obiekt: Twierdza Kłodzko, jest dobrze przygotowany do przyjęcia turystów. Powódź dała nam wszystkim w kość, ale już minęła, a obiekt oferuje nowości. Zapraszamy też na 20. jubileuszowe Dni Twierdzy Kłodzko 9 sierpnia, kiedy setki rekonstruktorów będą animowały turystów" - powiedział zastępca dyrektora Twierdzy Kłodzko Kornel Drążkiewicz.
Turystyka to jedna z bardziej istotnych branży w regionie. W 2024 roku turyści zostawili na Dolnym Śląsku 7,5 mld zł. Kampania potrwa od czerwca do końca wakacji.