Nowy trend na zakupach. Eksperci: to nie jest chwilowa moda

SW Research przeprowadziło badanie dla PSH Lewiatan dotyczące lokalnych produktów. Jak wynika z raportu, Polacy chętniej kupują towary od miejscowych producentów. Trend ten dotyczy wszystkich pokoleń.

Stock Arkadiusz Zi�?ek
Fot. Arkadiusz Ziolek/East News.
n/z Wozek sklepowy z zakupami.
ARKADIUSZ ZIOLEKPolacy wybierają lokalne produkty
Źródło zdjęć: © East News | ARKADIUSZ ZIOLEK
oprac.  MZUG

Produkty lokalne zyskują na popularności, ciesząc się pozytywną opinią oraz niezachwianym zaufaniem konsumentów. Jak wskazuje badanie SW Research, Polacy, bez względu na to, w jakim są wieku, chętniej sięgają po towary od miejscowych sprzedawców oraz dostawców. Co można zauważyć, jest to trend nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Patologia na rynku malin? "Zyski trafiają do wszystkich, tylko nie do rolników"

Polacy wolą lokalne produkty

SW Research przeprowadziło badanie dla PSH Lewiatan, które pokazuje, że wszystkie grupy społeczne są nastawione pozytywnie do przedsiębiorców zlokalizowanych 20-50 km od miejsca zamieszkania. Co więcej, nie jest to jedynie chwilowa moda - tak twierdzi 62 proc. respondentów ze wszystkich pokoleń.

Jak dodaje raport, coraz więcej Polaków zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktów, które kupuje. Choć IJHARS w ostatnim czasie przeprowadził kontrole, które wykazały, że zdarza się, że markety oszukują, to jednak zwiększa się świadomość konsumentów. Jak pokazuje badanie - dla 50,6 proc. respondentów ważne jest wspieranie lokalnej gospodarki, a dla 26,6 proc. patriotyzm konsumencki.

Dlaczego Polacy wybierają lokalnych przedsiębiorców? Jak wskazuje raport, aż 60,7 procent badanych decyduje się na miejscowe produkty ze względu na ich świeżość. Ponadto dla 26 proc. respondentów lokalność łączy się z dbaniem o środowisko, ponieważ produkty pokonują małe odległości.

Lokalne produkty na wakacjach

Na wakacjach Polacy nie rezygnują ze swoich nawyków i również wielu z nich wybiera lokalne produkty. Jak podało badanie Inquiry, 35 proc. badanych woli wypróbować lokalne jedzenie, z którym nie ma do czynienia na co dzień.

Dodatkowo, co trzecia wyjeżdżająca osoba, jeszcze na etapie planowania podróży, szuka informacji na temat lokalnych sklepów, producentów czy targowisk.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Załamała się, gdy zobaczyła rachunki za prąd. "Płacę jak za pałac"
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł
Niemcy wysłali ziemniaki do Polski. Zarobili ponad 130 mln zł
Wody ciągle brakuje. Oto jak znikają polskie jeziora
Wody ciągle brakuje. Oto jak znikają polskie jeziora
"Jest klęska urodzaju". Co się dzieje na rynku warzyw?
"Jest klęska urodzaju". Co się dzieje na rynku warzyw?
Robisz pranie w 40 stopniach? To mówią na ten temat hydraulicy
Robisz pranie w 40 stopniach? To mówią na ten temat hydraulicy
Małe kwoty, a kłopot może być spory. Nie przelewaj tak pieniędzy
Małe kwoty, a kłopot może być spory. Nie przelewaj tak pieniędzy
Specjalna emerytura dla roczników 1949-1969. Na czym polega?
Specjalna emerytura dla roczników 1949-1969. Na czym polega?
Drony nad autostradą. Niemcy sprawdzają ciężarówki przy granicy
Drony nad autostradą. Niemcy sprawdzają ciężarówki przy granicy
Zmowa dociska rolników? Urząd odpowiada ministrowi rolnictwa
Zmowa dociska rolników? Urząd odpowiada ministrowi rolnictwa