Nowy trend na zakupach. Eksperci: to nie jest chwilowa moda
SW Research przeprowadziło badanie dla PSH Lewiatan dotyczące lokalnych produktów. Jak wynika z raportu, Polacy chętniej kupują towary od miejscowych producentów. Trend ten dotyczy wszystkich pokoleń.
Produkty lokalne zyskują na popularności, ciesząc się pozytywną opinią oraz niezachwianym zaufaniem konsumentów. Jak wskazuje badanie SW Research, Polacy, bez względu na to, w jakim są wieku, chętniej sięgają po towary od miejscowych sprzedawców oraz dostawców. Co można zauważyć, jest to trend nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Patologia na rynku malin? "Zyski trafiają do wszystkich, tylko nie do rolników"
Polacy wolą lokalne produkty
SW Research przeprowadziło badanie dla PSH Lewiatan, które pokazuje, że wszystkie grupy społeczne są nastawione pozytywnie do przedsiębiorców zlokalizowanych 20-50 km od miejsca zamieszkania. Co więcej, nie jest to jedynie chwilowa moda - tak twierdzi 62 proc. respondentów ze wszystkich pokoleń.
Jak dodaje raport, coraz więcej Polaków zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktów, które kupuje. Choć IJHARS w ostatnim czasie przeprowadził kontrole, które wykazały, że zdarza się, że markety oszukują, to jednak zwiększa się świadomość konsumentów. Jak pokazuje badanie - dla 50,6 proc. respondentów ważne jest wspieranie lokalnej gospodarki, a dla 26,6 proc. patriotyzm konsumencki.
Dlaczego Polacy wybierają lokalnych przedsiębiorców? Jak wskazuje raport, aż 60,7 procent badanych decyduje się na miejscowe produkty ze względu na ich świeżość. Ponadto dla 26 proc. respondentów lokalność łączy się z dbaniem o środowisko, ponieważ produkty pokonują małe odległości.
Lokalne produkty na wakacjach
Na wakacjach Polacy nie rezygnują ze swoich nawyków i również wielu z nich wybiera lokalne produkty. Jak podało badanie Inquiry, 35 proc. badanych woli wypróbować lokalne jedzenie, z którym nie ma do czynienia na co dzień.
Dodatkowo, co trzecia wyjeżdżająca osoba, jeszcze na etapie planowania podróży, szuka informacji na temat lokalnych sklepów, producentów czy targowisk.