Nowy trend na zakupach. Eksperci: to nie jest chwilowa moda

SW Research przeprowadziło badanie dla PSH Lewiatan dotyczące lokalnych produktów. Jak wynika z raportu, Polacy chętniej kupują towary od miejscowych producentów. Trend ten dotyczy wszystkich pokoleń.

Stock Arkadiusz Zi�?ek
Fot. Arkadiusz Ziolek/East News.
n/z Wozek sklepowy z zakupami.
ARKADIUSZ ZIOLEKPolacy wybierają lokalne produkty
Źródło zdjęć: © East News | ARKADIUSZ ZIOLEK
oprac.  MZUG

Produkty lokalne zyskują na popularności, ciesząc się pozytywną opinią oraz niezachwianym zaufaniem konsumentów. Jak wskazuje badanie SW Research, Polacy, bez względu na to, w jakim są wieku, chętniej sięgają po towary od miejscowych sprzedawców oraz dostawców. Co można zauważyć, jest to trend nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Patologia na rynku malin? "Zyski trafiają do wszystkich, tylko nie do rolników"

Polacy wolą lokalne produkty

SW Research przeprowadziło badanie dla PSH Lewiatan, które pokazuje, że wszystkie grupy społeczne są nastawione pozytywnie do przedsiębiorców zlokalizowanych 20-50 km od miejsca zamieszkania. Co więcej, nie jest to jedynie chwilowa moda - tak twierdzi 62 proc. respondentów ze wszystkich pokoleń.

Jak dodaje raport, coraz więcej Polaków zwraca uwagę na kraj pochodzenia produktów, które kupuje. Choć IJHARS w ostatnim czasie przeprowadził kontrole, które wykazały, że zdarza się, że markety oszukują, to jednak zwiększa się świadomość konsumentów. Jak pokazuje badanie - dla 50,6 proc. respondentów ważne jest wspieranie lokalnej gospodarki, a dla 26,6 proc. patriotyzm konsumencki.

Dlaczego Polacy wybierają lokalnych przedsiębiorców? Jak wskazuje raport, aż 60,7 procent badanych decyduje się na miejscowe produkty ze względu na ich świeżość. Ponadto dla 26 proc. respondentów lokalność łączy się z dbaniem o środowisko, ponieważ produkty pokonują małe odległości.

Lokalne produkty na wakacjach

Na wakacjach Polacy nie rezygnują ze swoich nawyków i również wielu z nich wybiera lokalne produkty. Jak podało badanie Inquiry, 35 proc. badanych woli wypróbować lokalne jedzenie, z którym nie ma do czynienia na co dzień.

Dodatkowo, co trzecia wyjeżdżająca osoba, jeszcze na etapie planowania podróży, szuka informacji na temat lokalnych sklepów, producentów czy targowisk.

Źródło artykułu: WP Finanse
Wybrane dla Ciebie
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wysłała ptaka pocztą. Nie przeżył. Prokuratura chce kary dla 49-latki
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast