Polacy wybrali ulubione reklamy

Jeśli oglądasz telewizję, to oglądasz też reklamy. O większości zapominasz pięć minut po ich emisji. Ale są i takie, które bardzo ci się podobają: zabawne, przewrotne, dwuznaczne i inteligentne. Dom mediowy Lowe Media wraz z IPSOS-em przeprowadził niedawno badanie, które spoty reklamowe najbardziej przypadły Polakom do gustu. Każda z wybranych reklam miała premierę w październiku.

Obraz

/ 11Polacy wybrali ulubione reklamy

Obraz
© Fotolia | apops

Jeśli oglądasz telewizję, to oglądasz też reklamy. O większości zapominasz pięć minut po emisji. Ale są i takie, które bardzo ci się podobają: zabawne, przewrotne, dwuznaczne i inteligentne. Dom mediowy Lowe Media wraz z IPSOS-em przeprowadził niedawno badanie, które spoty reklamowe najbardziej przypadły Polakom do gustu. Każda z wybranych reklam miała premierę w październiku. Jest wśród nich twoja ulubiona?

/ 1110. M1

Obraz
© mat. pras.

Początek zestawienia: reklama M1. Jako swoją ulubioną wskazało ją sześć procent widzów.

Dziesiąta pozycja może wynikać ze stosunkowo niewielkiej liczby emisji (416 GRP - suma pojedynczych oglądalności w całej kampanii reklamowej). Spot M1 najbardziej podobał się osobom z dochodem na osobę w rodzinie wynoszącym 50 proc. - 74 proc. średniej oraz konsumentom, którzy zajmują się domem.

/ 119. NC+

Obraz
© mat. pras.

Fuzja telewizji n oraz Cyfry+ pozostawiła bardzo niemiłe wspomnienia. Po zawirowaniach i negatywnym nastawieniu konsumentów, firma próbuje odzyskać ich zainteresowanie i zaufanie.

Reklama nc+ wyemitowana w październiku zapadła ludziom w pamięć. Jeden na dziesięciu biorących udział w badaniu uznał ją za swoją ulubioną. Spot podobał się osobom aktywnym zawodowo i uczącym się oraz inteligencji, pracownikom umysłowym i rolnikom.

/ 118. Vibovit

Obraz
© mat. pras.

Marki Vibovit nie trzeba nikomu przedstawiać. W 1973 roku była pierwszym i jedynym preparatem muliwitaminowym dla dzieci na polskim rynku.

Dzisiaj pomimo olbrzymiej konkurencji jej reklamy nadal są w stanie wzbudzić zainteresowanie oglądających (13 proc.)

Vibovit zdobył uznanie wśród gospodarstw domowych składających się z 5 lub więcej osób oraz wśród rodziców dzieci do 7 lat. Reklama najbardziej podobała się kobietom i osobom zajmującym się domem.

/ 117. Metafen

Obraz
© mat. pras.

Reklamy Metafenu wyróżniają się na tle innych produktów likwidujących ból. Dwie postaci - niebieski P (symbolizujący paracetamol) oraz różowy I (symbolizujący ibuprofen) - mają przyciągać widzów. Reklama całkiem pozytywnie zapadła w pamięć 15 proc/. oglądającym.

W reklamie zamiast tradycyjnej mówionej wersji formuły "Przed użyciem zapoznaj się z ulotką..." obserwujemy elektroniczną wersję disco, która doczekała się już wielu odniesień w filmach na YouTube.

Występujący w reklamie Metafenu aktor potrafiący wcielić się w każdą rolę, nie przypadł do gustu singlom, a najbardziej podobał się w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców.

/ 116. Suzuki

Obraz
© mat. pras.

W zestawieniu nie zabrakło reklamy firmy z branży motoryzacyjnej. Do 17 proc. widzów przemówiła reklama Suzuki SX4. Dużą rolę w tym można przypisać osobie Roberta Korzeniowskiego, naszego mistrza chodziarstwa i osoby niezwykle rozpoznawanej przez Polaków.

Reklama Suzuki z udziałem Roberta Korzeniowskiego przypadła do gustu głównie mężczyznom oraz osobom do 40. roku życia; oceny spotu są coraz niższe wraz z przechodzeniem do coraz starszych grup wiekowych.

Propozycja crossovera Suzuki zdecydowanie trafiła do osób z najwyższymi dochodami, najmniej podobała się osobom owdowiałym.

/ 115. Kinder Maxi King

Obraz
© mat. pras.

Kinder Maxi King to chłodzony batonik z czekoladową polewą z kawałkami orzechów laskowych, mlecznym nadzieniem i płynnym karmelem wewnątrz. To jeden ze sztandarowych produktów włoskiej firmy Ferrero, obecnej na polskim rynku od początku lat 90.

Mimo iż więcej osób w naszym kraju kojarzy inne produkty tej firmy, jak Nutella, Kinder Niespodzianka, Kinder Bueno, Rafaello czy Ferrero Rocher, to właśnie reklama Kinder Maxi King znalazła uznanie w oczach 23 proc. widzów.

Największymi zwolennikami reklamy Kinder Maxi King są kobiety i osoby zamieszkujące miasta powyżej 200 tysięcy mieszkańców.

/ 114. BZ WBK

Obraz
© mat. pras.

W zestawieniu spontanicznie przypominanych reklam warto zwrócić uwagę na czwarte miejsce. Tę lokatę zajęła kampania BZ WBK z hollywodzkim gwiazdorem Kevinem Spacey'em. Tym razem bardzo wysoka liczba GRP nie wystarczyła, aby pokonać inne mające o wiele mniej telewizyjnych emisji marki. Dwukrotny zdobywca Oscara nie zapadł szczególnie w pamięć - nazwisko Kevina Spacey podał spontanicznie mniej niż co czwarty respondent wskazujący tę kampanię (dla wielu innych był to po prostu "znany amerykański aktor"). W reklamie Polacy cenią najbardziej rodzimych celebrytów.

Nieco bardziej przychylnie o reklamie wypowiadały się osoby w stałych związkach oraz pracownicy umysłowi (różnice istotne w stosunku do osób nieaktywnych zawodowo).

/ 113. Plus

Obraz
© mat. pras.

Trzecia lokata przypadła reklamie Plusa, promującej ofertę dla osób, które chciały pozbyć się swoje starej komórki. Ten spot najbardziej przypadł do gustu młodym ludziom przed 25. rokiem życia, singlom i tym którzy mieszkają w miejscowościach mających powyżej 50 tysięcy mieszkańców.

10 / 112. Wawel

Obraz
© mat. pras.

Drugie miejsce zajął spot czekoladek Wawel. Reklama najbardziej podobała się osobom starszym, kobietom i mieszkańcom dużych miast. Z pewnością wpływ na jej popularność miała wysoka liczba GRP. Jako swoją ulubioną wskazało ją 35 proc. Polaków.

11 / 111. Żubr

Obraz
© mat. pras.

Najbardziej spodobała się nam reklama piwa Żubr z hasłem "Żubr idzie za żubrem". Znalazła ona uznanie w oczach 51 proc. widzów.

Żubr zwyciężył, choć pod względem GRP (częstotliwości emisji i zarazem liczby osób, do których dotarła reklama) zajął dopiero piąte miejsce. Spot najbardziej spodobał się mężczyznom, pracownikom fizycznym i właścicielom firm. Mniej przychylne zdanie o październikowym spocie Żubra miały kobiety, zwłaszcza gospodynie domowe, renciści i emeryci.

Kolejne reklamy w ramach kampanii znajdują się w ścisłej czołówce najlepiej zapamiętywanych reklam. Nie widać śladów znudzenia konsumentów. Respondenci jako charakterystyczną cechę tej reklamy wskazują "potężne zwierzę i pomruki". Podoba się również zabawne, dwuznaczne hasło.

Wybrane dla Ciebie
Nowy trend pochówków w Polsce. Ta usługa kosztuje niecałe 500 zł
Nowy trend pochówków w Polsce. Ta usługa kosztuje niecałe 500 zł
Zuchwały napad na sklep Swarovski w Paryżu. Straty na 200 tys. euro
Zuchwały napad na sklep Swarovski w Paryżu. Straty na 200 tys. euro
Dostał gotówkę od ojca. Co z podatkiem? Skarbówka wydała stanowisko
Dostał gotówkę od ojca. Co z podatkiem? Skarbówka wydała stanowisko
Debiut rywala KFC w kolejnym mieście. Rozda roczne vouchery na kanapki
Debiut rywala KFC w kolejnym mieście. Rozda roczne vouchery na kanapki
Sprzedał 13 mieszkań. Inwestował latami. Tłumaczy powody
Sprzedał 13 mieszkań. Inwestował latami. Tłumaczy powody
Cała prawda o Dino. Komu sieć zabiera klientów?
Cała prawda o Dino. Komu sieć zabiera klientów?
Nie tylko lodówka. Te trzy sprzęty podnoszą rachunki za prąd
Nie tylko lodówka. Te trzy sprzęty podnoszą rachunki za prąd
Na tych banknotach z PRL-u zbijesz fortunę. Warto ich poszukać w domu
Na tych banknotach z PRL-u zbijesz fortunę. Warto ich poszukać w domu
Gdzie wyrzucić pusty dezodorant? Wielu popełnia ten błąd
Gdzie wyrzucić pusty dezodorant? Wielu popełnia ten błąd
Co piąty Polak wyrzuca do śmieci ogólnych. Grozi im 5 tys. zł kary
Co piąty Polak wyrzuca do śmieci ogólnych. Grozi im 5 tys. zł kary
5 tys. złotych. Tyle potrafią zarobić jednego dnia
5 tys. złotych. Tyle potrafią zarobić jednego dnia
Wandale przebili opony nożami. Prawie 90 uszkodzonych samochodów
Wandale przebili opony nożami. Prawie 90 uszkodzonych samochodów