1. Biedronka
Bezkonkurencyjną w tej edycji rankingu okazała się Biedronka. To największa sieć sklepów detalicznych w Polsce. Swoje sklepy ta portugalska sieć ma w ponad 1800 punktach.
Biedronka postawiła na radykalną zmianę wizerunku. Wraz z wprowadzeniem nowego logo, zmieniają się aranżacja i wystrój sklepów. Sieć najwyraźniej chce awansować na wyższą półkę, lokując się gdzieś pomiędzy dyskontem a supermarketem. Ma temu służyć wprowadzenie na półki produktów wyższej jakości, ale wciąż dostępnych w niskiej cenie. Kolejnym krokiem jest pomysł, by w dużych miastach Biedronka zaczęła się pojawiać w centrach handlowych (zobacz: Biedronkę spotkamy w centrach handlowych).
Tylko tej sieci udało się pokonać magiczną barierę 80 pkt. W porównaniu z poprzednim rankingiem notowania Biedronki wzrosły o 0,56 pkt do 80,01 pkt.