8. Tesco supermarkety
Miejsce ósme z 72,73 punktami zajmują supermarkety Tesco. To lepszy wynik niż w poprzednim rankingu o 1,1 pkt. Dzięki temu dystans do siódmego miejsca znacznie się zmniejszył.
Na terenie Polski znajduje się w sumie około 400 placówek marki Tesco (hipermarkety, hipermarkety kompaktowe i supermarkety). Tesco Extra to próba podbicia najbardziej perspektywicznego rynku osiedlowego. Niestety konkurując na nim z Carrefourem (popularne zielone ekspresy), Biedronką i Lidlem. Brytyjska sieć skutecznie wypiera z tego segmentu polskich przedsiębiorców.
Tesco planuje również wejście do internetu (zobacz: Amazon, Tesco, H&M. Kto jeszcze otworzy sklep internetowy?).
Brytyjska sieć nie zamierza oddawać pola innym sieciom handlowym i stawia na mocną ekspansję. Tesco chce w Polsce wielokrotnie zwiększyć liczbę swoich sklepów. Szuka 2 tysięcy lokalizacji w niemal 600 miejscowościach. Tylko do 2014 roku Tesco chce mieć w Polsce 600 sklepów różnego formatu (zobacz: Tesco podbije Polskę!).