4. Lidl
Na czwarte miejsce w zestawieniu, dzięki słabemu wynikowi Auchan, awansował Lidl. Sieć poprawiła swój wynik o 0,44 pkt i z wynikiem 74,83 pkt mocno zbliżyła się do podium rankingu.
Sieć handlowa Lidl Polska otrzymała w maju tytuł Kryształowej Marki Godnej Zaufania w corocznym plebiscycie wydawnictwa Reader’s Digest. O przyznaniu nagrody zdecydowały głosy oddane przez konsumentów – czytelników pisma.
Ta największą sieć dyskontów w Europie ma w Polsce 525 sklepów. Jej nazwa pochodzi od nazwiska emerytowanego nauczyciela Ludwika Lidla. Właściciel firmy o nazwisku Schwarz (pol. czarny), aby uniknąć skojarzeń z czarnym rynkiem (niem. Schwarzmarkt, co również można tłumaczyć jako sklep lub market Schwartza, czyli Czarnego) odkupił prawa do używania nazwiska Lidl za... 1000 marek.
Na rynku jesteśmy świadkami bezpardonowej walki. To Biedronka rzuciła wyzwanie Lidlowi, wprowadzając do swoich sklepów markowe wina po bardzo niskich cenach. Na odpowiedź Niemców nie trzeba było długo czekać i w efekcie rozgorzała winna wojna. Jak na razie wygrywają... polscy klienci (zobacz: Winna wojna o klienta).