Polisa assistance pomoże w zakupach
Ubezpieczyciel jest nam potrzebny, by zmienić koło, zapłacić za odwołaną wycieczkę, pobyt w szpitalu i rozbite auto.
11.12.2014 | aktual.: 17.12.2014 11:18
Z danych zakładów wynika, że najwięcej zgłoszeń przyjmują latem. - Już od maja odnotowujemy wzrost liczby szkód, w których poszkodowanymi są motocykliści i rowerzyści - tłumaczy Joanna Rostkowska z Avivy. - Częstsze są też wypadki związane z jazdą na rowerze, grą w piłkę nożną, uprawianiem surfingu. Na szczęście nie są to groźne urazy.
6,6 mld zł wypłacili poszkodowanym ubezpieczyciele w pierwszej połowie tego roku.
W ramach polis turystycznych poszkodowani najczęściej się zgłaszają, gdy konieczne jest pokrycie kosztów leczenia za granicą oraz transport chorego do Polski. Jeśli chodzi o wykorzystanie assistance przy OC i AC, klienci najczęściej korzystają z holowania po awarii lub kolizji.
W ramach assistance domowego potrzebny jest serwis RTV/AGD oraz pomoc hydraulika. - Coraz większą popularnością cieszy się serwis Concierge, szczególnie jako usługi dodatkowe do produktów Private Banking - wyjaśnia Małgorzata Morańska z Europ Assistance. - Klienci chętnie korzystają z pomocy w znalezieniu prezentów, rezerwacji biletów na imprezy kulturalne czy wyszukiwaniu i dostarczaniu nietuzinkowych prezentów.
Ze statystyk Mondial Assistance wynika, że generalnie najpopularniejsze typy szkód to pomoc medyczna (69 proc. wszystkich wezwań), zwrot kosztów lekarstw (18 proc.), wizyta u dentysty (6 proc.), a w dalszej kolejności wezwanie ambulansu i hospitalizacja.
- Najbardziej kosztowne wezwania związane są najczęściej z wypadkami samochodowymi i poważnymi chorobami, choć zdarzyły się też bardziej nietypowe, jak pomoc po ugryzieniu przez muchę meksykańską czy interwencja w związku z gorączką denga - wyjaśnia Piotr Ruszowski z Mondial Assistance.