Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie
6 listopada 1951 roku o godzinie 14.00 z hali montażowej nr 1 zjechał pierwszy samochód wyprodukowany w powojennej Polsce nazwany Warszawą M-20 na licencji radzieckiego samochodu Pobieda. Ten moment rozpoczął bogatą historię Fabryki Samochodów Osobowych w Warszawie.
Ostatnia Warszawa zjechała z taśmy produkcyjnej 30 marca 1973 roku. Przyczyniło się do tego faktu wprowadzenie w 1967 roku następcy dla już przestarzałej Warszawy, Polskiego Fiata 125p.
To właśnie w tych zakładach powstawały tak kultowe auta jak Syrena (do 1972 roku), Fiat 125 (do 1991) czy FSO Polonez. Później produkowano samochody Daewoo (patrz kolejny slajd) oraz Chevroleta.
W fabrykach tych obecnie nie produkuje się samochodów. W lutym 2011 roku wygasła licencja na produkcję Chevroleta Aveo. Do marca 2011 roku zwolnienia otrzymało ponad 1800 osób z załogi FSO, pieniądze na odprawy były pozyskiwane ze sprzedaży gruntów, na których zlokalizowano zakład. Do listopada sprzedano tor jazd próbnych, wyburzono hale odlewni i montowni silników.
Pomimo sprzedaży części majątku, władze spółki deklarują gotowość zakładów do podjęcia produkcji w ciągu kilku miesięcy od podpisania umowy z ewentualnym inwestorem. Póki co jednak nikt nie kwapi się do rozpoczęcia produkcji. Coraz częściej mówi się o sprzedaży gruntów i budowie osiedla mieszkaniowego na terenie FSO.