Warszawa - Wrocław
1994: 4:37
2013: 5:11
EIC Premium: 3:30
Drugim długim odcinkiem, na który PKP Intercity planuje w dalszej kolejności skierować składy EIC Premium, jest trasa z Warszawy do Wrocławia.
W 1994 r. najszybszy Express między tymi dwoma miastami jechał nieco ponad 4,5 godziny, a pociąg pospieszny 5 h 3 min. Dziś najszybszy pociąg EIC jedzie wolniej.
Pendolino ma przyspieszyć połączenie do 3,5 godziny, czyli o 24 proc. w porównaniu z latami 90. XX w.
Jak wynika z naszego porównania, w ciągu 19 lat czas podróży wydłużył się pomiędzy wszystkimi miastami, do których ma dojeżdżać Pendolino. Wielomiliardowe inwestycje PKP częściowo odwrócą ten trend. Czas przejazdu najszybszych pociągów w Polsce będzie od 10 do 25 proc. krótszy niż w latach 90. XX w. Pytanie tylko, co czeka pozostałe składy. Czy w dalszym ciągu będą systematycznie zwalniać?