Trwa ładowanie...
d38ghj2

Półtora miliona złotych kary za podszywanie się pod innego operatora. UOKiK wydał decyzję ws. Twojej Telekomunikacji

Twoja Telekomunikacja bezpardonowo naciągała ludzi na swoje usługi - stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. I nałożył na firmę surową karę.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie

Treści redakcyjne są całkowicie niezależne.Wspierasz nasz rozwój, kupując produkty z linków lub boksów zamieszczonych w tekście.

Pracownicy Twojej Telekomunikacji podsuwali do podpisania umowy, a potem zostawiali klientów z wyższymi rachunkami.
Pracownicy Twojej Telekomunikacji podsuwali do podpisania umowy, a potem zostawiali klientów z wyższymi rachunkami. (flickr.com, Fot: kate hiscock/Flickr, licencja CC BY 2.0)
d38ghj2

Jak czytamy w środowym komunikacie, UOKiK zakwestionował cztery praktyki, które stosowała Twoja Telekomunikacja.

Po pierwsze, spółka podszywała się pod dotychczasowego operatora. "Konsultanci telefoniczni dzwonili najczęściej do osób starszych, właścicieli numerów stacjonarnych wywierając na nich błędne wrażenie, że rozmawia z nimi ich dotychczasowy operator" - pisze UOKiK.

Spółka wciskała do podpisania umowy na swoje usługi, choć zapewniała, że jest to na przykład zgoda na obniżenie abonamentu u dotychczasowego operatora.

d38ghj2

Po drugie, wprowadzała w błąd, mówiąc o obniżce ceny. Taniej, owszem, było, ale tylko przez dwa miesiące. Potem wzrastał z 25 do 41 złotych.

Po trzecie, klienci, którzy podpisywali umowy, nie dostawali kopii dla siebie, nie dostawali informacji o odstąpieniu od umowy, formularza odstąpienia ani cennika.

Po czwarte w końcu - pracownicy firmy zaznaczali na umowie usługi dodatkowe, których klienci wcale nie chcieli, co oczywiście podnosiło koszt abonamentu.

Zobacz też: Prawo nie jest zaprojektowane na oszustów. Szef UOKiK wylicza wszystkie luki

W sumie UOKiK dostał 600 skarg od konsumentów, rzeczników konsumentów oraz od operatorów sieci stacjonarnej na działania Twojej Telekomunikacji. Jak podaje UOKiK, powodem tak wysokiej kary jest to, że mimo napływających do Twojej Telekomunikacji skarg, spółka nie zmieniła swoich działań.

d38ghj2

- Twoja Telekomunikacja agresywnie zdobywa klientów. To celowe działania, które potępiam. Pracownicy TT informują konsumentów o tym, że realizują 'ogólnopolską kampanię cyfryzacji', w związku z tym niezbędna jest wymiana telefonu z analogowego na cyfrowy. Podpis na dokumentach potwierdzających otrzymanie telefonu oznacza zmianę operatora. Pomimo licznych reklamacji od konsumentów spółka nie zmieniła praktyki. Nie znalazłem żadnych okoliczności łagodzących - mówi, cytowany w komunikacie, prezes UOKiK Marek Niechciał.
Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do sądu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

icon info

Treści redakcyjne są całkowicie niezależne.Wspierasz nasz rozwój, kupując produkty z linków lub boksów zamieszczonych w tekście.

d38ghj2

Podziel się opinią

Share
d38ghj2
d38ghj2