Półtora miliona złotych kary za podszywanie się pod innego operatora. UOKiK wydał decyzję ws. Twojej Telekomunikacji

Twoja Telekomunikacja bezpardonowo naciągała ludzi na swoje usługi - stwierdził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. I nałożył na firmę surową karę.

Pracownicy Twojej Telekomunikacji podsuwali do podpisania umowy, a potem zostawiali klientów z wyższymi rachunkami.
Źródło zdjęć: © flickr.com | kate hiscock/Flickr, licencja CC BY 2.0
Tomasz Sąsiada

Jak czytamy w środowym komunikacie, UOKiK zakwestionował cztery praktyki, które stosowała Twoja Telekomunikacja.

Po pierwsze, spółka podszywała się pod dotychczasowego operatora. "Konsultanci telefoniczni dzwonili najczęściej do osób starszych, właścicieli numerów stacjonarnych wywierając na nich błędne wrażenie, że rozmawia z nimi ich dotychczasowy operator" - pisze UOKiK.

Spółka wciskała do podpisania umowy na swoje usługi, choć zapewniała, że jest to na przykład zgoda na obniżenie abonamentu u dotychczasowego operatora.

Po drugie, wprowadzała w błąd, mówiąc o obniżce ceny. Taniej, owszem, było, ale tylko przez dwa miesiące. Potem wzrastał z 25 do 41 złotych.

Po trzecie, klienci, którzy podpisywali umowy, nie dostawali kopii dla siebie, nie dostawali informacji o odstąpieniu od umowy, formularza odstąpienia ani cennika.

Po czwarte w końcu - pracownicy firmy zaznaczali na umowie usługi dodatkowe, których klienci wcale nie chcieli, co oczywiście podnosiło koszt abonamentu.

Zobacz też: Prawo nie jest zaprojektowane na oszustów. Szef UOKiK wylicza wszystkie luki

W sumie UOKiK dostał 600 skarg od konsumentów, rzeczników konsumentów oraz od operatorów sieci stacjonarnej na działania Twojej Telekomunikacji. Jak podaje UOKiK, powodem tak wysokiej kary jest to, że mimo napływających do Twojej Telekomunikacji skarg, spółka nie zmieniła swoich działań.

- Twoja Telekomunikacja agresywnie zdobywa klientów. To celowe działania, które potępiam. Pracownicy TT informują konsumentów o tym, że realizują 'ogólnopolską kampanię cyfryzacji', w związku z tym niezbędna jest wymiana telefonu z analogowego na cyfrowy. Podpis na dokumentach potwierdzających otrzymanie telefonu oznacza zmianę operatora. Pomimo licznych reklamacji od konsumentów spółka nie zmieniła praktyki. Nie znalazłem żadnych okoliczności łagodzących - mówi, cytowany w komunikacie, prezes UOKiK Marek Niechciał.
Decyzja nie jest ostateczna, przysługuje od niej odwołanie do sądu.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Wybrane dla Ciebie

Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Nowy hit wśród Niemców. Po ten produkt jeżdżą do Polski
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Miliony na odszkodowania za wypadki na polach. Oto nowe dane
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Chcą postawić krematorium obok domów. Mieszkańcy Małopolski protestują
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Zmiany w wypłatach emerytur w październiku. Pieniądze będą wcześniej
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Polska marka odzieżowa na sprzedaż. Cena drastycznie spadła
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Tony żywności z Azji z zakazem wjazdu do Polski. Oto co wykryli
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Na tych grzybach można zarobić 2 tys. zł. Jak ich szukać?
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Brytyjczycy kupili polski browar, ale piwa nie chcą. Oto co produkują
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Wzbudzili kontrowersje. Teraz zamykają lokale. "Zbyt odważny"
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Zostawili go z problemem na 36 tys. zł. Poszkodowanych może być więcej
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega
Nowy system na parkingach Biedronki. Sieć wyjaśnia, na czym polega