Ponad połowa Polaków kupuje w internecie

Obecnie aż 55 proc. Polaków, kupując towary lub usługi, wybiera elektroniczne kanały sprzedaży. Pozostali korzystają z tradycyjnych sklepów, ale co ciekawe, 43 proc. osób z tej grupy i tak przegląda produkty w internecie przed ostatecznym zakupem - wynika z raportu PwC "Klient w świecie cyfrowym".

Ponad połowa Polaków kupuje w internecie
Źródło zdjęć: © Fotolia | ldprod

Kanały elektroniczne są cenione przez kupujących za możliwość zakupu o dowolnej porze (65 proc. respondentów), wygodę (61 proc.) oraz atrakcyjne ceny (60 proc.). Z kolei tradycyjne sklepy dają możliwość uzyskania porady czy informacji (docenia to 60 proc. respondentów badania), natychmiastowego otrzymania produktu po zakupie (38 proc.) i sprawdzenia go przed zakupem (38 proc.).

Raport PwC podaje, że obecnie konsumenci z dużą wprawą łączą opisane powyżej zalety kanałów elektronicznych i tradycyjnych. Efektem tego jest zjawisko webroomingu - klient najpierw szuka informacji o produkcie w internecie, a następnie udaje się do sklepu, aby go kupić. W Polsce obecnie robi tak 43 proc. konsumentów.

W badaniu wykonanym na potrzeby raportu sprawdzono także, które z branż oferują najlepszą jakość sprzedaży w kanałach elektronicznych. Aż 91 proc. respondentów wskazało bankowość i ubezpieczenia oraz usługi telewizyjne, a 82 proc. - telekomunikację.

Według ekspertów Polska jest światowym liderem pod względem wykorzystania bankowości elektronicznej, gdyż nasz kraj jest w pierwszej piątce na świecie pod względem wykorzystania bankowości mobilnej (ustępując kilku krajom azjatyckim), jak również wykorzystania kart bezstykowych (pod względem wolumenu dokonanych transakcji).

Autorzy raportu zwracają uwagę, że obecna sytuacja, w której klienci korzystają jednocześnie z kanałów cyfrowych i tradycyjnych, stanowi dla firm ogromne wyzwanie i wymaga od nich przygotowania właściwej strategii.

Źródło artykułu:PAP
sklepzakupypolska

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (3)