Ponadczasowe inspiracje z Wedlem

Z okazji swoich zbliżających się 160. urodzin Wedel, ikona
polskiej czekolady i jedna z najsilniejszych polskich marek, zorganizował
konkurs "Wedel Vintage - Ponadczasowe inspiracje".

11.01.2011 | aktual.: 11.01.2011 16:18

W efekcie powstała unikatowa, limitowana seria opakowań, w konwencji vintage. Na rynku dostępna już w styczniu 2011 roku i obecna tylko przez dwa miesiące.
Vintage (z angielskiego vintage - winobranie, rocznik) to pierwotnie słowo oznaczające wino, zrobione z winogron zebranych w jednym sezonie, zazwyczaj jest jednoznaczne z dobrym rocznikiem wina. Obecnie "vintage" to także określenie stylu, który zaistniał w modzie i polegał na noszeniu rzeczy z innej epoki albo stylizowanych na właśnie takie. Obecny jest również w projektowaniu wnętrz, grafice oraz innych dziedzinach życia.

Vintage może być torebka, para butów, sukienka. A także krzesło, lampa, serwis do herbaty, skuter, nawet auto. Moda na vintage, czyli to co stare i ocalałe, trwa już od dwudziestu lat i nic nie zapowiada jej końca. Wracając do korzeni słowa, nasuwa się pytanie: czyżby wszystko, tak jak wino, im starsze, było lepsze? Nie każde wino, zachowuje swoje walory smakowe po dwudziestu latach leżakowania, tak samo, nie wszystkie przedmioty użytkowe, sprzed kilkudziesięciu lat, będą doskonałym wyborem w teraźniejszości. Na sukces smaku wina, składa się nie tylko czas, który upłynął od jego produkcji. Wino musi pochodzić z dobrego rocznika, w którym winogrona były najlepsze! Styl vintage wyznaje te same zasady. Trzeba czerpać z przeszłości to, co było najwspanialsze.

Wedel docenia trend łączenia tego, co współczesne, z tym co ponadczasowe. Dlatego też, obchodzone w 2011 roku urodziny firmy, są doskonałą okazją do tego, aby w szczególny sposób podkreślić dziedzictwo marki. Unikatowa kolekcja urodzinowa, to sztandarowe produkty Wedla, które przez krótki okres zostaną przybrane w niecodzienne szaty graficzne. Projekty w stylu vintage inspirowane były okresami, które w szczególny sposób wpłynęły na rozwój poszczególnych marek. I tak w każdym opakowaniu, możemy doszukać się wpływów sztuki, wzornictwa, designu z minionych lat.

Autor: IP

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)