Pracodawcy RP: Menedżerowie rozwiązują konflikty aż 42% czasu swojej pracy
Warszawa, 28.01.2015 (ISBnews) - Menedżerowie poświęcają aż 42% czasu pracy na rozwiązywanie konfliktów, czyli ok. 1-2 dni każdego tygodnia pracy, podaje organizacja Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej.
28.01.2015 | aktual.: 28.01.2015 10:08
?Co więcej, aż 20% swojego czasu pracy kadry kierownicze spędzają na czynnościach sądowych. Konflikty i spory zdarzają się wtedy, gdy jesteśmy zdenerwowani, pod presją terminów, oczekiwań klientów i przełożonych. Bywa, że kwestia sporna, utarczka lub czyjeś nieodpowiednie zachowanie przeradza się w konflikt, który destabilizuje pracę. Takie sytuacje zdarzają się codziennie w wielu polskich firmach. Jeśli nie są w porę zdiagnozowane, powodują znaczne straty społeczne i ekonomiczne" - wskazuje Katarzyna Rózicka z Pracodawców RP.
Tym zagadnieniom poświęcona jest debata Pracodawców "Jak zapobiegać konfliktom w otoczeniu firmy?", która odbędzie się 4 lutego 2015. Agencja ISBnews jest partnerem medialnym wydarzenia.
Metodami w zapobieganiu konfliktom lub pomoc w ich rozwiązywaniu są np. porady lub ekspertyzy prawne. Przedsiębiorcy mogą z nich skorzystać przypadku bardziej skomplikowanych spraw. Ekspertyzy prawne mogą być również formą analiz potencjalnych ?punktów zapalnych" w firmie wraz z rekomendacjami, jak im zapobiec zanim przerodzą się w konflikt nie do opanowania.
Inną metodą zapobiegania konfliktom lub ich rozwiązywania są mediacje. Prowadzone powinny być w oparciu o zasady Europejskiego Kodeksu Postępowania Mediatora oraz Kodeksu Etycznego Mediatorów Polskich. Mediacje mogą dotyczyć konfliktów indywidualnych lub zbiorowych m.in. w następujących sprawach: konflikty pomiędzy pracodawcą i pracownikiem; Konflikty w zespołach pracowniczych; konflikty zbiorowe; konflikty z administracją, w tym organami podatkowymi; konflikty między przedsiębiorcami; redukcje personelu. Mediacje mogą zostać przeprowadzone przed rozpoczęciem postępowania sądowego, w trakcie jego trwania lub po jego zakończeniu.
Centrum Wsparcia Przedsiębiorców (CWP) to jednostka organizacyjna Pracodawców Rzeczpospolitej Polskiej zajmująca się prewencją konfliktów, diagnozowaniem i rozwiązywaniem konfliktów związanych z działalnością pracodawców. CWP powstało w ramach projektu pn. ?Budowa Centrum Wsparcia Przedsiębiorców Pracodawców RP - dialog społeczny poprzez mediacje" współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
(ISBnews)