Trwa ładowanie...
d3f6jvd
d3f6jvd
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Prezydent podpisał ustawę ws. zapobiegania zanieczyszczaniu morza

Obniżenie zawartości siarki w paliwie żeglugowym do 0,1 proc. od 1 stycznia 2015 r. nakazuje podpisana przez prezydenta Bronisława Komorowskiego ustawa ws. zapobiegania zanieczyszczaniu morza przez statki. O podpisie pod ustawą poinformowała prezydencka kancelaria.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
d3f6jvd

Obecnie można stosować paliwa z zawartością siarki na poziomie 1 proc.

Zmiana przepisów wynika z dyrektywy Unii Europejskiej w zakresie m.in. zawartości siarki w paliwach żeglugowych oraz międzynarodowej konwencji ws. zapobiegania zanieczyszczaniu morza przez statki (MARPOL).

"Wprowadzenie bardziej rygorystycznych przepisów w zakresie zawartości siarki w paliwach wykorzystywanych przez statki pasażerskie w ramach regularnego ruchu, głównie w portach lub na wodach przybrzeżnych Unii Europejskiej, ma zapewnić poprawę jakości powietrza na obszarach przybrzeżnych" - uzasadniała w swym komunikacie opublikowanym na stronach internetowych kancelaria prezydencka.

d3f6jvd

Przepisy dopuszczają stosowanie biopaliw, pokładowych systemów oczyszczania gazów spalinowych, mieszaniny paliwa i skroplonego gazu ziemnego (LNG). Warunkiem ich użycia ma być skutek porównywalny z zastosowaniem paliw niskosiarkowych.

Ustawa określa też system kar, przewidujący m.in. grzywny za przekroczenie limitów zawartości siarki. Kara za używanie na statku paliwa zawierającego niedopuszczalną zawartość siarki nie będzie nakładana, jeżeli armator wykaże, iż nie było możliwe nabycie paliwa o niższej zawartości siarki.

Ponadto ustawa reguluje warunki udzielania pozwoleń na prowadzanie testów metod redukcji emisji siarki oraz zatwierdzania metod tej redukcji. Określa, co powinien zrobić armator, składając wniosek o pozwolenie na testowanie metod redukcji emisji, czy też zakres informacji, jakie powinien zawierać jego wniosek oraz, co powinno zawierać pozwolenie na przeprowadzenie testów metod redukcji udzielane przez dyrektora urzędu morskiego.

d3f6jvd

Podziel się opinią

Share
d3f6jvd
d3f6jvd