Producent płatków Nestle inwestuje w Polsce
Polacy wydają na płatki zbożowe już niemal 750 mln zł rocznie. Ich produkcję do 2014 r. chce zwiększyć Cereal Partner Poland Toruń-Pacific, firma należąca do koncernów Nestle i General Mills.
21.11.2013 | aktual.: 25.11.2013 12:38
- Inwestycja będzie kosztować minimum 50 mln zł. Rozmawiamy już z dostawcą urządzeń - powiedział "Rzeczpospolitej" Wojciech Sobieszak, prezes firmy.
Jak czytamy w gazecie, inwestycja pozwoli na uruchomienie w Polsce produkcji płatków pod marką Nestle Fitness, które na razie na nasz rynek dostarcza zakład z Francji.
W ciągu ostatniej dekady popyt na płatki finansowe zwiększył się w Polsce o 40 proc. do 50 tys. ton rocznie. Statystyczny Polak zjada obecnie 1,3 kg płatków rocznie, podczas gdy w 1990 r. było to 0,025 kg. W tym roku na zbożowe produkty śniadaniowe, czyli głównie gotowe płatki, wydamy ok. 750 mln zł.
Połowa sprzedaży na rynku płatków w ujęciu wartościowym przypada na CPP Toruń-Pacific, ale pod względem ilościowym większy udział w rynku mają marki własne sieci handlowych. Potentatem rynku jest zwłaszcza Biedronka, na która przypada jedna trzecia sprzedaży płatków śniadaniowych w Polsce. Z kolei wyniki sprzedażowe CPP w dużym stopniu zależą od eksportu, bo za granicę trafia 65 proc. produkcji spółki.
Na początku lat 90. XX wieku produkcją płatków w Polsce zajmowało się ok. 30 firm, dziś jest ich mniej niż 10. Większość producentów koncentruje się na dostawach marek własnych do sieci handlowych.