Trwa ładowanie...
d4javyz
prof. Kołodko o CPK: "Inwestycja megalomańska i niepotrzebna"

prof. Kołodko o CPK: "Inwestycja megalomańska i niepotrzebna"

Gość programu "Money. To się liczy" oceniał potrzebę budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego i szanse na udział chińskiego inwestora w przedsięwzięciu. - Na pewno nie mniej to będzie kosztowało niż 10 mld euro. To co rząd przewiduje, te 30 kilka mld dolarów, to jest żeby się zaczepić. Jak w socjalistycznej Polsce się zaczepialiśmy o plan, trzeba się zaczepić, a potem nie będzie można się wycofać. Trzy razy jeszcze bym się zastanowił zanim ruszą prace - mówił w programie "Money. To się liczy" prof. Grzegorz Kołodko z Akademii Leona Koźmińskiego.

Mówi się o tym że Chińczycy powinnRozwiń

Transkrypcja:

Mówi się o tym że Chińczycy powinni zacząć budować w Polsce autostrady a może nawet ten centralny port komunikacyjny które też umówmy się że Możemy się gdzieś wozić Jak będzie gdzieś woził to na pewno także Tych tych Polaków Kurcze Europejczyków Także do Chin czy do Azji ogólnie Abstrachuje od tego wyżej To ten wielki projekt Centralny port Komunikacyjnej Czy on jest zasady Bo zamówienie także wybitnych fachowców Stefan logistyki i ekonomiki Transportu którzy uważają żeby na imię Że ze względu na kształt Polski zewnętrzna doinwestowanie regionalnych portów Lotniczych Takich znakomitych funkcjonujących jak tam Skat gdańsk Kraków Wrocław ma Nikt już stamtąd nie leci poza Europy Poza Polską Zasadziłem przez Okęcie tylko Korzystając z tych portów Że to jest w ogóle inwestycja megalomański niepotrzebna zostawiając to na boku Przyjmując na chwilę Że to jest uzasadnia Rachunkiem ekonomicznym To sposób oczywisty warunkach chińskiej ekspansji zewnętrznej i wielkiego programu infrastrukturalnego h400 więcej Już tylko program imprez Strukturalny znany jako nowy jedwabny szlak albo dokładniej Droga inwestycja droga Pasek w ramach tego Sixteen Plus One 3 16 Plus 1 Hej 116 państw Europy środkowo-wschodniej od Estonii do A Czarnogóry gdzie Polska jest najbardziej znacząca Chińczycy przy klasą jeśli Polski rząd No bo to jest sprawa bardziej polityczna Na bieżąco to się nie obejdzie zwrócił się do nich żeby oni nam Współuczestniczy Lee Budowie Pod warunkiem że będą gwarancje rządowe bo Chińczycy na piękne polskie oczy że to na pewno będzie przedsięwzięcia Opłacalny Nie pójdą A to już duża imprez Jesteś Ja Chińczycy na przykład obecnie budują finansujący w 85% Kredytem swojego państwowego Aegean banku Linię kolejową Z Belgradu do Budapesztu A więc już do kraju Który jest w Unii Europejskiej Super niektórym przymorze nie podoba biurokrata polityką W Brukseli ale jest pytanie akurat OK Dlaczego Chińczyk Czy saletrzak dofinansować Co niby co do finansowali No jeśli by to dofinansowanie na zasadzie rachunku ekonomicznego od zawsze Musieliby mieć jakieś udziały przyszłościowe w eksploatacji tego lotniska Nie ulega wątpliwości że centralny port komunikacyjny To nie jest to Tylko Węzeł komunikat Przez bardzo duże w Ale to jest Invest Strategiczna i w tej sprawie Ci którzy także odpowiadają za bezpieczeństwo Zajmą pewne Stanowisko Na jakich warunkach dlatego że decyzyjność dyspozycyjność tego Punktu Na mapie musi być po Taste Ustronie więc po stronie Unii Europejskiej i NATO Przede wszystkim po ang Jesteś może że Chińczycy będą w to wchodzić Wiesz może że Nie to już duże przedsięwzięcie na pewno nie mniej to będzie kosztowało o niższe 10 miliardów euro Ja uważam że Urząd Gminy GT3 Kilka miliardów dolarów to jest tak Takie żeby się Zaczepić Się kiedyś w Polsce Socjalistycznej zaczepiali śmiało plan to teraz też się trzeba zaczepić a potem się już nie będzie możesz z tego Wycofać 23 razy bym się jeszcze zastanowił za nim ruszą prace Ale już w zasadzie ten rządzi zastanowił
d4javyz
d4javyz