Przedsiębiorczość wymaga zachęt

Spośród Europejczyków Polacy są najbardziej skłonni do założenia własnej firmy - wynika z sondażu Millward/Brown dla fundacji Polska Przedsiębiorcza, do których dotarła "Rzeczpospolita". Wielu z nas widzi jednak bariery, które uniemożliwiają ten następny krok, czyli przejście na swoje.

Przedsiębiorczość wymaga zachęt
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

31.05.2010 | aktual.: 31.05.2010 07:08

Z badania wynika jednak, że ponad połowa Polaków chce założyć własny biznes. Jednak tylko co szósty ankietowany w ostatnich latach wykazał się jakąkolwiek przedsiębiorczością. Nie chodzi tylko o zakładanie firmy, ale także choćby o kreatywność w codziennym życiu.

Najważniejszym powodem chęci pójścia na swoje jest utrata dotychczasowej pracy. Do dalszych kroków, a więc założenia firmy, najczęściej zniechęcają jednak: wysokie podatki - na co wskazuje 46 procent ankietowanych oraz zbyt duża biurokracja - tę barierę zauważa 39 procent respondentów. Do tego dochodzą obawy przed brakiem doświadczenia i kłopotami z klientami. Aż jedna trzecia badanych boi się nieuczciwości kontrahentów.

Z raportu wynika, że większą aktywność biznesową Polaków mogłyby wesprzeć finansowanie firm - najlepiej ze środków unijnych, szkolenia, a także wiedza i pomoc mentorów.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)