Trwa ładowanie...
d3c8qos

Przegląd prasy gospodarczej, sobota, 2 listopada

...

d3c8qos
d3c8qos

02.11. Warszawa (PAP) - Poniżej przegląd tematów w prasie gospodarczej w sobotę, 2 listopada.

PARKIET

Związkowcy walczą o wyższe wynagrodzenia. Wysokość wynagrodzeń dla pracowników uzgodnili już związkowcy w Zakładach Azotowych Puławy. Teraz czas na negocjacje w Synthosie, Ciechu i Grupie Azoty. W spółkach chemicznych ruszają negocjacje dotyczące podwyżek płac, które miałyby obowiązywać od przyszłego roku. Rozmowy będą wyjątkowo trudne. Firmom nie sprzyja koniunktura, a wyższe koszty negatywnie się przełożą na ich wyniki finansowe.(s.3)

OT Logistics, grupa specjalizująca się w transporcie śródlądowym, spedycji kolejowej i morskiej oraz usługach portowych jest coraz bliżej zakupu Bałtyckiego Terminalu Drobnicowego Gdynia. Zarząd giełdowej spółki oraz przedstawiciele związków zawodowych działających w BTDG właśnie podpisali pakiet gwarancji pracowniczych i socjalnych. Do sfinalizowania zakupu potrzebna jest jeszcze zgoda UOKiK, resortu skarbu i uchwała rady nadzorczej Zarządu Morskiego Portu Gdynia, firmy, która jest właścicielem terminalu. (s.3)

d3c8qos

Wawel deklaruje, że nie zwolni tempa rozwoju. Kurs bije rekordy, bo spółka wciąż poprawia wyniki. Czy drożejące surowce nie podetną jej skrzydeł? (s.4)

Temat długości sesji rozpala emocje. 16.30, 17.00 , a może 17.30? Trwa dyskusja na temat tego, jak długo będziemy handlować akcjami na warszawskiej giełdzie od nowego roku. Decyzja w tej sprawie ma być podjęta najpóźniej na początku grudnia, jednak już teraz budzi wiele emocji. Adam Maciejewski, prezes GPW, chciałby, aby handel kończył się o 17.30. To nie podoba się maklerom, którzy liczą na krótszą sesję, nawet do 16.30. (s.6)

GAZETA WYBORCZA

Kobieto pomóż gospodarce. Krok po kroku świat wyrównuje szanse kobiet i mężczyzn. W dostępie do edukacji, stanowisk kierowniczych i politycznych funkcji. Ale to nie fanaberia bogatych, tylko demograficzna konieczność. Notowania Polski spadają od lat. (s.8.)

Winiety na autobahnach? Coraz ciszej słyszeć "nein". Miały to być niezgodne z unijnym prawem rojenia bawarskiego populisty. Jednak wprowadzenie opłat za korzystanie z niemieckich autostrad robi się coraz bardziej prawdopodobne. (s.8)

(PAP)

ana/

d3c8qos
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3c8qos