Przez swoje wybryki stracili miliony
Lance Armstrong
Celebryci dzięki rozpoznawalności i uwielbieniu fanów zarabiają miliony na kontraktach reklamowych. Czasem wystarczy jednak jeden niewinny wybryk lub kilka nieodpowiednich słów, aby stracić wielkie pieniądze.
Wartość kontraktu: 10 mln USD rocznie
Ile stracił Lance Armstrong na swoich problemach z dopingiem? Szacuje się, że przynajmniej 10 mln USD za każdy rok trwania kontraktu z firmą Nike.
Dalsze firmowanie przez kolarza produktów koncernu byłoby bardzo szkodliwe z marketingowego punktu widzenia. Zwłaszcza że hasła, których używał Armstrong, w kontekście afery były bardzo dwuznaczne. Jak bowiem zinterpretować frazę: "Na czym jadę? Na moim rowerze, dając sobie wycisk sześć godzin dziennie. A ty na czym jedziesz?". Równie niefortunne w tej perspektywie wydaje się naczelne hasło firmy Nike: "Just do it" ("Po prostu zrób to").
Na podstawie danych Market Watch.