Trwa ładowanie...
d41v4qb
27-04-2015 18:19

Przychody Orange z usług stacjonarnych spadły r/r do 1,306 mld zł w I kw. 2015

Warszawa, 27.04.2015 (ISBnews) - Przychody Orange Polska z usług telefonii stacjonarnej zmniejszyły się do 1 306 mln zł w I kw. 2015 r. z 1 420 mln zł rok wcześniej, podał operator.

d41v4qb
d41v4qb

Przychody z samego dostępu wąskopasmowego spadły do 458 mln zł z 521 mln zł rok wcześniej, zaś z dostępu szerokopasmowego, TV i VoIP zmniejszyły się odpowiednio do 410 mln zł z 420 mln zł. Rozwiązania informatyczne dla przedsiębiorstw przyniosły 221 mln zł przychodów wobec 237 mln zł rok wcześniej. Z kolei usługi hurtowe 217 mln zł wobec 242 mln zł rok wcześniej.

Jednocześnie liczba stacjonarnych łączy głosowych (rynek detaliczny) spadła do 4 435 mln z 4 685 mln rok wcześniej.

Detaliczne ARPU z usług głosowych telefonii stacjonarnej spadło do 40,4 zł z 42,4 zł rok wcześniej, zaś ARPU z usług dostępu szerokopasmowego, telewizji i VoIP było w tym okresie na stabilnym poziomie r/r i wyniosło 60,8 zł (60,5 zł rok wcześniej), podał też telekom.

"W segmencie usług stacjonarnych, spadek był niższy niż w poprzednich kwartałach, dzięki niewielkiej poprawie dynamiki w zakresie usług głosowych oraz rozwiązań teleinformatycznych dla przedsiębiorstw" - czytamy w raporcie rocznym.

d41v4qb

Jak podkreślono w segmencie usług stacjonarnych, utrzymała się duża dynamika w zakresie szybkiego dostępu do Internetu (VHBB): 33 tys. przyłączeń netto w I kw. Baza klientów VHBB przekroczyła 200 tys., osiągając poziom 10% wszystkich klientów stacjonarnego dostępu do Internetu (z wyłączeniem technologii CDMA).

"Pomimo tego, całkowita liczba detalicznych stacjonarnych łączy szerokopasmowych nadal spadała, a utrata klientów netto wyniosła 43 tys. Wynikało to głównie ze zmniejszenia bazy klientów technologii ADSL w wyniku presji związanej z zastępowaniem tych usług przez mobilny dostęp do Internetu. Utrzymały się dobre wyniki w zakresie oferty TV, a baza klientów tych usług zwiększyła się o 7% rok-do-roku, do 756 tys., co odpowiada 34% wszystkich detalicznych łączy szerokopasmowych. Spadek liczby detalicznych stacjonarnych łączy głosowych nieznacznie przyspieszył, do poziomu 77 tys., wobec 67 tys. w poprzednim kwartale" - czytamy dalej.

Orange Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP), a także świadczy usługi telefonii komórkowej, w tym usługi trzeciej generacji w standardzie UMTS oraz usługi oparte na technologii CDMA.

(ISBnews)

d41v4qb
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d41v4qb