Przychody reklamowe spadną w '09 ponad 10 proc., po 11 proc. zniżce w I kw.

20.5.Warszawa (PAP)- CR Media Consulting, spółka zależna Internet
Group, szacuje, że przychody reklamowe mediów w ujęciu netto
spadły rdr w I kwartale 2009 roku o 11 proc. W...

20.5.Warszawa (PAP)- CR Media Consulting, spółka zależna Internet Group, szacuje, że przychody reklamowe mediów w ujęciu netto spadły rdr w I kwartale 2009 roku o 11 proc. W całym roku 2009 można spodziewać się ich zniżki o nieco ponad 10 proc.- podała spółka w Ad.media Raporcie.

Według wcześniejszych szacunków CR Media przychody reklamowe mediów miały spaść w tym roku o 5,1 proc. do 7,09 mld zł.

W raporcie zauważono, że dynamika przychodów reklamowych w I kwartale 2009 roku wszystkich mediów była znacznie niższa niż oczekiwano.

Liderem spadków była prasa, której przychody zmniejszyły się o 19,6 proc., przy czym silniejszy spadek dotknął prasę codzienną, której przychody skurczyły się o niemal jedną czwartą wartości uzyskanej w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Mniejsze spadki zanotowały media elektroniczne - telewizja o 8,2 proc., a radio o 7,5 proc. Jedynym medium, które odnotowało wzrost przychodów był internet - wzrost o 4,9 proc.

"W pierwszym kwartale mieliśmy do czynienia z załamaniem popytu na usługi reklamowe. Reklamodawcy niemal wszystkich branż solidarnie zmniejszali swoje wydatki, a w skrajnych wypadkach rezygnowali całkowicie z działań reklamowych. Wobec ograniczenia popytu media okazały się bardzo elastyczne mocno obniżając poziom cen" - powiedział Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting i autor Ad.media Raportu.

W całym roku 2009 CR Media spodziewa się spadku przychodów reklamowych mediów o nieco ponad 10 proc. Jedynym medium, które oprze się spadkom będzie internet. Wśród mediów tradycyjnych najlepiej w kryzysie będzie sobie radzić medium najsilniejsze - telewizja, której przychody powinny spadać nieznacznie wolniej niż rynkowa średnia.

Najszybszy spadek przychodów reklamowych czeka natomiast prasę, której sytuację pogarszać będzie spadek czytelnictwa oraz aktywności branż o tradycyjnie wysokich wydatkach na reklamę prasową.(PAP)

epo/ jtt/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Sezon grzewczy w Krakowie z problemami. "Mamy natłok zgłoszeń"
Sezon grzewczy w Krakowie z problemami. "Mamy natłok zgłoszeń"
Primark otworzy nowy sklep w Polsce. Szuka pracowników. Jakie zarobki?
Primark otworzy nowy sklep w Polsce. Szuka pracowników. Jakie zarobki?
Papierosy spadały z nieba na Podlasiu. Zatrzymani Białorusini i Polacy
Papierosy spadały z nieba na Podlasiu. Zatrzymani Białorusini i Polacy
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Trwają kontrole na wsiach. Co sprawdzają inspektorzy?
Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Ukradła kwiaty warte 55 tys. zł. Tak się tłumaczy
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Linia lotnicza się zamyka. Woziła Polaków do turystycznego raju
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Obiad w Warszawie za 19 złotych. Tania stołówka rusza 1 października
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Miał 18 mieszkań na wynajem. Teraz się ich pozbywa. Podał powody
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Spór o zabytkową willę w Zakopanem. "Czujemy się szykanowani"
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?
Mówi o rozwodzie z polską polityką. A jaki majątek posiada Hołownia?
Zbigniew Ziobro zatrzymany. Oto jego oświadczenie majątkowe
Zbigniew Ziobro zatrzymany. Oto jego oświadczenie majątkowe
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych
Zabronione na balkonie. Kary za szkody sięgają tysięcy złotych