Przychody reklamowe spadną w '09 ponad 10 proc., po 11 proc. zniżce w I kw.

20.5.Warszawa (PAP)- CR Media Consulting, spółka zależna Internet
Group, szacuje, że przychody reklamowe mediów w ujęciu netto
spadły rdr w I kwartale 2009 roku o 11 proc. W...

20.05.2009 | aktual.: 20.05.2009 16:52

20.5.Warszawa (PAP)- CR Media Consulting, spółka zależna Internet Group, szacuje, że przychody reklamowe mediów w ujęciu netto spadły rdr w I kwartale 2009 roku o 11 proc. W całym roku 2009 można spodziewać się ich zniżki o nieco ponad 10 proc.- podała spółka w Ad.media Raporcie.

Według wcześniejszych szacunków CR Media przychody reklamowe mediów miały spaść w tym roku o 5,1 proc. do 7,09 mld zł.

W raporcie zauważono, że dynamika przychodów reklamowych w I kwartale 2009 roku wszystkich mediów była znacznie niższa niż oczekiwano.

Liderem spadków była prasa, której przychody zmniejszyły się o 19,6 proc., przy czym silniejszy spadek dotknął prasę codzienną, której przychody skurczyły się o niemal jedną czwartą wartości uzyskanej w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Mniejsze spadki zanotowały media elektroniczne - telewizja o 8,2 proc., a radio o 7,5 proc. Jedynym medium, które odnotowało wzrost przychodów był internet - wzrost o 4,9 proc.

"W pierwszym kwartale mieliśmy do czynienia z załamaniem popytu na usługi reklamowe. Reklamodawcy niemal wszystkich branż solidarnie zmniejszali swoje wydatki, a w skrajnych wypadkach rezygnowali całkowicie z działań reklamowych. Wobec ograniczenia popytu media okazały się bardzo elastyczne mocno obniżając poziom cen" - powiedział Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting i autor Ad.media Raportu.

W całym roku 2009 CR Media spodziewa się spadku przychodów reklamowych mediów o nieco ponad 10 proc. Jedynym medium, które oprze się spadkom będzie internet. Wśród mediów tradycyjnych najlepiej w kryzysie będzie sobie radzić medium najsilniejsze - telewizja, której przychody powinny spadać nieznacznie wolniej niż rynkowa średnia.

Najszybszy spadek przychodów reklamowych czeka natomiast prasę, której sytuację pogarszać będzie spadek czytelnictwa oraz aktywności branż o tradycyjnie wysokich wydatkach na reklamę prasową.(PAP)

epo/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
giełdaspółkainformatyka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)