Przychody reklamowe spadną w '09 ponad 10 proc., po 11 proc. zniżce w I kw.

20.5.Warszawa (PAP)- CR Media Consulting, spółka zależna Internet
Group, szacuje, że przychody reklamowe mediów w ujęciu netto
spadły rdr w I kwartale 2009 roku o 11 proc. W...

20.5.Warszawa (PAP)- CR Media Consulting, spółka zależna Internet Group, szacuje, że przychody reklamowe mediów w ujęciu netto spadły rdr w I kwartale 2009 roku o 11 proc. W całym roku 2009 można spodziewać się ich zniżki o nieco ponad 10 proc.- podała spółka w Ad.media Raporcie.

Według wcześniejszych szacunków CR Media przychody reklamowe mediów miały spaść w tym roku o 5,1 proc. do 7,09 mld zł.

W raporcie zauważono, że dynamika przychodów reklamowych w I kwartale 2009 roku wszystkich mediów była znacznie niższa niż oczekiwano.

Liderem spadków była prasa, której przychody zmniejszyły się o 19,6 proc., przy czym silniejszy spadek dotknął prasę codzienną, której przychody skurczyły się o niemal jedną czwartą wartości uzyskanej w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Mniejsze spadki zanotowały media elektroniczne - telewizja o 8,2 proc., a radio o 7,5 proc. Jedynym medium, które odnotowało wzrost przychodów był internet - wzrost o 4,9 proc.

"W pierwszym kwartale mieliśmy do czynienia z załamaniem popytu na usługi reklamowe. Reklamodawcy niemal wszystkich branż solidarnie zmniejszali swoje wydatki, a w skrajnych wypadkach rezygnowali całkowicie z działań reklamowych. Wobec ograniczenia popytu media okazały się bardzo elastyczne mocno obniżając poziom cen" - powiedział Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting i autor Ad.media Raportu.

W całym roku 2009 CR Media spodziewa się spadku przychodów reklamowych mediów o nieco ponad 10 proc. Jedynym medium, które oprze się spadkom będzie internet. Wśród mediów tradycyjnych najlepiej w kryzysie będzie sobie radzić medium najsilniejsze - telewizja, której przychody powinny spadać nieznacznie wolniej niż rynkowa średnia.

Najszybszy spadek przychodów reklamowych czeka natomiast prasę, której sytuację pogarszać będzie spadek czytelnictwa oraz aktywności branż o tradycyjnie wysokich wydatkach na reklamę prasową.(PAP)

epo/ jtt/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Konflikt o blok przy oborze. Interweniuje Podlaska Izba Rolnicza
Konflikt o blok przy oborze. Interweniuje Podlaska Izba Rolnicza
Wzmożone kradzieże przed 1 listopada. "Zatrzymywane są całe busy"
Wzmożone kradzieże przed 1 listopada. "Zatrzymywane są całe busy"
Media pisały o jego pomyśle. Precyzuje, gdzie ma nastąpić poczęcie
Media pisały o jego pomyśle. Precyzuje, gdzie ma nastąpić poczęcie
Przekręt jak z filmu. Użyli stołów z RTG. Mistrz NBA w rękach FBI
Przekręt jak z filmu. Użyli stołów z RTG. Mistrz NBA w rękach FBI
Kary za brak zmiany czasu. Ich mogą dotknąć dotkliwe mandaty
Kary za brak zmiany czasu. Ich mogą dotknąć dotkliwe mandaty
Nowy polski dyskont się rozkręca. Idzie po klientów Dino i Biedronki?
Nowy polski dyskont się rozkręca. Idzie po klientów Dino i Biedronki?
Rząd szuka pieniędzy. Więcej kontroli i skuteczne egzekucje
Rząd szuka pieniędzy. Więcej kontroli i skuteczne egzekucje
PiS chce dać Polakom bon na 100 tys. Oto komu ma przysługiwać
PiS chce dać Polakom bon na 100 tys. Oto komu ma przysługiwać
Nowy gigant górniczy na Śląsku? Zatrudni tysiące pracowników
Nowy gigant górniczy na Śląsku? Zatrudni tysiące pracowników
Ostatnie żniwa w tym roku. Oto jak idą zbiory na południu
Ostatnie żniwa w tym roku. Oto jak idą zbiory na południu
Jeżdżą mimo zakazu. Zatrważające nowe dane policji
Jeżdżą mimo zakazu. Zatrważające nowe dane policji
Kupią nowe organy. Przetarg rozstrzygnięty. Będą kosztować fortunę
Kupią nowe organy. Przetarg rozstrzygnięty. Będą kosztować fortunę