PSG z grupy PGNiG chce zwiększyć wolumen dystrybuowanego gazu o 24% w 7 lat
Warszawa, 31.07.2015 (ISBnews) - Polska Spółka Gazownictwa (PSG) z grupy PGNiG przyjęła strategię na lata 2015-2022, zakładającą m.in. zwiększenie wolumenu dystrybuowanego do odbiorców końcowych gazu do 12,4 mld m3 za 7 lat z 10 mld m3 obecnie, poinformował prezes spółki Sylwester Bogacki.
31.07.2015 08:16
"W ciągu siedmiu lat chcemy zwiększyć wolumen dystrybuowanego gazu z obecnych 10 mld m3 do 12,4 mld m3 rocznie. Liczymy, że wzrost popytu na nasze usługi będą zgłaszać zwłaszcza firmy z branży spożywczej, samochodowej i hutnictwa szkła" - powiedział Bogacki, cytowany przez "Parkiet".
Dodaje, że mimo systematycznie rosnącej liczby gospodarstw domowych podłączanych do sieci, ta grupa odbiorców raczej nie będzie kupować więcej gazu (ze względu na rosnącą konkurencję ze strony alternatywnych źródeł ogrzewania oraz systematycznej modernizacji domów ograniczającej straty ciepła).
"Obecnie w Polsce zużywa się ok. 15,5 mld m3 błękitnego paliwa rocznie. Prezes PSG szacuje, że w 2022 r. będzie to już ok. 20 mld m3" - czytamy dalej.
Kolejnym celem PSG jest zwiększenie w ciągu siedmiu lat zysku EBITDA o co najmniej 15%. W ubiegłym roku wyniósł on 1,94 mld zł, poinformował Bogacki.
PSG chce co roku przeznaczać na inwestycje około 1,2 mld zł, jednakże na budowę i rozbudowę gazociągów ma być obecnie przeznaczane ok. 50% tych środków zamiast dotychczasowych 60-70%, wzrosnąć mają wydatki na modernizację sieci.
Firma dystrybucyjna ma 97% polskiego rynku. W 2014 r. wypracowała 12,3 proc. przychodów grupy PGNiG i 30,1 proc. zysku netto, podał także "Parkiet".
(ISBnews)