"Jeśli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz"
W tej sprawie zwróciliśmy się do Urzędu Konkurencji i Konsumentów. Okazuje się, że taka praktyka nie jest zabroniona. Pracownicy UOKiK podkreślają, że mamy wolny rynek i firmy mogą pakować swoje produkty jak chcą. Informacja o wadze produktu musi być jedynie dobrze widoczna na opakowaniu i jego ilość musi się zgadzać (np. w litrowej butelce mleka, nie może być 900 ml).
Urząd przypomina jednocześnie, że klient zawsze ma prawo uzyskać informację o cenie jednostkowej, czyli np. za kilogram, litr, czy metr.
O komentarz w sprawie zmian w gramaturze i składzie ptasiego mleczka poprosiliśmy spółkę Wedel. Na razie nie otrzymaliśmy odpowiedzi.
Warto, by polski producent słodyczy, jak i inne firmy, które tworzą kultowe produkty, z odpowiednim dystansem, ale jednak pamiętały o jednym z praw Murphy’ego: "Jeśli udoskonalasz coś dostatecznie długo - na pewno to zepsujesz".