Trwa ładowanie...
d441von
22-05-2015 03:10

"Puls Biznesu": Nawet piwo nie da rady wodzie

Świat coraz bardziej kocha wodę w butelkach, a Polska wyróżnia się tempem wzrostu - donosi "Puls Biznesu".

d441von
d441von

W tym roku po raz pierwszy światowa sprzedaż wody butelkowanej przebije wynik napojów gazowanych, choć obie będą rosły - ogłosiła firma badawcza Canadean. "Spożycie wody w Azji i Europie Zachodniej już przewyższa spożycie napojów gazowanych, a w tym roku dołączy do tego grona również Europa Wschodnia" - mówi Fiona Baillie, analityk Canadean.

Pod tym względem jesteśmy zdecydowanie w zachodniej części kontynentu. W zeszłym roku kupiliśmy 2,2 mld litrów napojów z bąbelkami i prawie 3,4 mld litrów wody. Mimo to - inaczej niż na Zachodzie - dynamika sprzedaży w Polsce tej drugiej ma nie zwalniać. W 2018 r. woda pod względem spożycia ma przebić piwo - obecnie najpopularniejszy z napojów.

Na rynku debiutują kolejni gracze, niekoniecznie wyspecjalizowani w produkcji wody. Zdaniem Bogdana Szladewskiego - wiceprezesa firmy Uzdrowiska Kłodzkie - Grupa PGU, producenta Staropolanki oraz Wielkiej Pieniawy, w tej części napojowego rynku jest już bardzo ciasno i nie ma miejsca dla nowych marek.

d441von
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d441von