"Puls Biznesu": Pracownik się starzeje, więc trzeba o niego dbać
Pod względem troski o zdrowie personelu nasze firmy mają sporo do nadrobienia. Demografia wymusi zmiany - informuje "Puls Biznesu".
19.10.2015 03:05
Gdy na świecie w pełni wdrożoną strategią promocji zdrowia może się pochwalić 29 proc. firm, w Polsce ten wskaźnik wynosi tylko 3 proc. Lepiej jest u nas z pojedynczymi inicjatywami w tej sferze. Prowadzi je 43 proc. przedsiębiorstw - wynika z 6. edycji badania Buck Consultants.
"W ciągu najbliższych 15-20 lat średnia wieku pracowników przekroczy 50 lat. Już teraz niezbędne są takie zmiany w kulturze firm, w ich organizacji i stylu zarządzania, które zapewnią wysokie wskaźniki zdrowia, wydolności i kreatywności starzejącej się kadry" - mówi Wojciech Eichelberger, dyrektor merytoryczny instytutu Psychoimmunologii - IPSI.
Według raportu Buck Consultants tylko około 30 proc. polskich spółek zaczęło myśleć o corporate wellness (CW) w kategoriach strategicznych potrzeb firmy. Zaledwie kilka procent coś w tej sprawie robi, czyli wprowadza CW do swoich planów szkoleniowych i kultury przedsiębiorstw.