"Puls Biznesu": Wieprzowina wraca na talerze
Poszkodowana w ub.r. przez świńskiego wirusa i embargo Rosji branża zyskuje na dużym odbiciu w kraju. Polacy rzucili się bowiem na wieprzowinę - pisze "Puls Biznesu".
06.11.2014 03:40
I choć ostatnio konsumpcja wieprzowiny zaliczyła ostry zjazd - z 39,2 kg na osobę w 2012 r. do 35,5 kg w ub.r., to w 2014 r. mięso to znów cieszy się wielką łaskawością Polaków - wartą dodatkowe 3 kg na mieszkańca.
Takie najświeższe prognozy spożycia wieprzowiny podaje Agencja Rynku Rolnego za Instytutem Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
A to oznacza ok. 110 tys. ton tego mięsa więcej na polskich talerzach i, przynajmniej statystycznie, zasypanie mniejszej o prawie 70 tys. ton sprzedaży zagranicznej - wylicza "PB".
Na konkurencyjność cenową wieprzowiny, a także na coraz lepszą jej jakość, wskazuje prezes Związku Polskie Mięso Witold Choiński.
Konsumenci odpowiedzieli też na nasze apele, by w trudnej dla producentów sytuacji jedli jak najwięcej krajowego mięsa - ocenia Choiński. Jak mówi, do tego coraz szersze grono odbiorców mają kampanie informacyjne przekonujące o walorach zdrowotnych wieprzowiny.