QubicGames chce pozyskać 6 mln zł, debiut na NewConnect do końca II kw. (aktual)
Na prośbę spółki z dzisiejszej depeszy wycofujemy informacje o wysokości zaangażowania Erne Ventures w QubicGames.
10.05.2016 | aktual.: 10.05.2016 13:08
Poniżej zaktualizowana wersja depeszy
Warszawa, 10.05.2016 (ISBnews) - QubicGames przygotowuje się do przeprowadzenia oferty publicznej akcji, z której chce pozyskać do 6 mln zł, poinformowała spółka. Firma zamierza zadebiutować na rynku NewConnect do końca II kw. 2016 r, podano także.
"Dzięki środkom pozyskanym z emisji Spółka zwiększy swój potencjał zarówno w zakresie tworzenia, jak i wydawania gier. W ramach rozwoju firmy powstaną trzy niezależne zespoły produkcyjne. Debiut na rynku NewConnect pozwoli nam także pozyskać środki niezbędne do szybkiego rozpoczęcia globalnej komercjalizacji projektów AdoptMyGame i C-Way, które w krótkim okresie czasu przyniosą spółce bardzo duże korzyści wizerunkowe i finansowe" - powiedział prezes Jakub Pieczykolan, cytowany w komunikacie.
Strategia rozwoju QubicGames zakłada tworzenie gier opartych na własnym IP, które będą produkowane przez trzy niezależne 6-10-osobowe zespoły. Spółka planuje wprowadzać na rynek co roku przynajmniej jedną dużą produkcję na nowym IP. Spółka będzie również dążyła do wzmocnienia swojego potencjału wydawniczego, zacieśniając współpracę z azjatyckimi partnerami oraz otwierając biuro sprzedażowe w Kalifornii, podano także.
"Dużą rolę w rozwoju QubicGames ma także odgrywać program independers. Jego istotą będzie wsparcie 2-4 niezależnych produkcji w latach 2016-2017 w zamian za uzyskanie statusu wydawcy na wybrane platformy. W dłuższej perspektywie spółka nie wyklucza przekształcenia tej działalności w mikro fundusz wspierający najlepsze niezależne produkcje z Polski oraz z regionu Europy Środkowo-Wschodniej" - czytamy w komunikacie.
W tym roku ogólnoświatową premierę miała wyprodukowana przez QubicGames S.A., przeznaczona na urządzenia z systemem iOS/Android, gra "Geki Yaba Runner", która jest dystrybuowana w modelu Free2Play. Jej wydawcą jest globalny podmiot o uznanej marce - Chillingo, który w przeszłości wprowadził na rynek takie tytuły, jak "Angry Birds", "Cut the Rope", "Puzzle Craft" oraz "Anomaly Warzone", podano także.
"Kolejną ważną produkcją Spółki będzie gra 'Robonauts', której premierę zaplanowano na ostatni kwartał 2016 r. Była ona nominowana jako Best Upcoming Mobile Game podczas 10. edycji IMGA Awards. W trzecim kwartale 2017 r. QubicGames S.A. zamierza wprowadzić do sprzedaży grę 'Shadow' (tytuł roboczy), która będzie przeznaczona wyłącznie na konsole i komputery PC" - czytamy w komunikacie.
W tym roku przewidziany został także debiut gry "Air Race Speed" na konsolę PS Vita w modelu Premium oraz urządzenia z systemem iOS/Android w modelu Free2Play, podano także.
QubicGames jest studiem deweloperskim założonym w 2004 r., które w swojej historii wyprodukowało już ponad 20 gier wideo. Do 2012 r. spółka specjalizowała się głównie w grach na konsole Nintendo, a od 2014 r. realizuje produkcje na platformy iOS/Android, Sony PS4 i PS Vita, a także komputery PC/Mac. Jednym z akcjonariuszy QubicGames jest notowany na rynku NewConnect fundusz kapitałowy - Erne Ventures.
(ISBnews)