Trwa ładowanie...
d2o6suh
23-12-2008 09:37

Raport IBRKiK obnaża słabe strony handlu tradycyjnego

Z raportu Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur (IBRKiK) wynika, że polskie firmy produkcyjne mają złą opinię na temat tradycyjnego handlu.

d2o6suh
d2o6suh

Z ankiety przeprowadzonej przez IBRKiK wśród przedstawicieli firm produkcyjnych w Polsce wynika, że producenci, zwłaszcza duzi, krytycznie oceniają współpracę z małymi przedsiębiorstwami handlowymi. Narzekają, że nie są one w stanie zapewnić satysfakcjonującego poziomu obsługi, m.in. pod względem dystrybucyjnym, sprzedażowym i marketingowym.

"Prawie 1/3 firm produkcyjnych wskazała, że małe przedsiębiorstwa detaliczne nie spełniają ich oczekiwań w zakresie wielkości zakupu, a 28 proc. dostawców było zdania, że przedsiębiorstwa te nie świadczą odpowiedniej pomocy przy sprzedaży nowych produktów, a wprost przeciwnie, oczekują od dostawcy wsparcia marketingowego" - czytamy w raporcie IBRKiK. Firmy produkcyjne są natomiast dużo bardziej zadowolone ze współpracy z hurtowniami. Rozwiązaniem problemu z handlem tradycyjnym jest jego konsolidacja, tworzenie grup zakupowych lub sieci handlowych. Dzięki temu będą one mogły konkurować z supermarketami, hipermarketami i dyskontami. Mają duże szanse wygrywać, bo z badań IBRKiK wynika, że producenci lepiej oceniają współpracę z krajowymi sieciami handlowymi, niż z zagranicznymi. Blisko 60 proc. producentów ocenia warunki stawiane przez krajowe sieci jako korzystne. W przypadku sieci zagranicznych uważa tak już tylko 37,5 proc. dostawców.

(JS)

d2o6suh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2o6suh