Trwa ładowanie...

Raport UOKiK: niskie zaufanie klientów do banków

Coraz mniejszy odsetek konsumentów ma zaufanie do banków; spadek tego zaufania to niepokojące zjawisko - ocenia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK zaprezentował na konferencji w środę raport "Konsumenci na rynku usług bankowych".

Raport UOKiK: niskie zaufanie klientów do bankówŹródło: Jupiterimages
d2kmjoo
d2kmjoo

Raport powstał na podstawie sondażu przeprowadzonego na reprezentatywnej, 1000-osobowej grupie konsumentów. Jak powiedziała Dyrektor Departamentu Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej UOKiK Barbara Mroczek, bankom ufa niecałe 40 proc. respondentów.

Największym zaufaniem (80 proc. wskazań) cieszyła się Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, a dalej kolejno: PCK, Caritas, UE, NBP, ONZ, NATO, ZUS, sądy, hipermarkety, samorząd, gazety i wreszcie banki.

- Klienci skarżyli się w badaniu na nieprofesjonalną obsługę, dużą liczbę niezbędnych zaświadczeń i dokumentów, a ponad 46 proc. ankietowanych oceniło, że umowy z bankami są napisane językiem niezrozumiałym i nieczytelnym - wymieniała Mroczek. "Narzekali też, że nawet jeśli rozumieją poszczególne zapisy umowy, to jej całość jest dla nich niezrozumiała" - dodała.

- Konsumenci uważają, że informacje, które mogą mieć bardzo negatywne skutki w momencie podjęcia błędnej decyzji o zakupie danego produktu lub usługi, są pomijane przy prezentowaniu danej oferty - powiedziała Mroczek.

d2kmjoo

Z sondażu wynika, że prawie połowa respondentów uważa, że ma słabą bądź żadną znajomość przysługujących im praw w kontaktach z bankami. Znajomość tych praw i umiejętność ich stosowania zadeklarowała jedna czwarta uczestników sondażu.

Ponad 90 proc. ankietowanych przyznało, że nigdy nie składało reklamacji na usługi bankowe, z których byli niezadowoleni. Taki sam odsetek był przekonany o skuteczności negocjacji z bankami.

d2kmjoo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2kmjoo

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj