Reklama w sieci rośnie, ale powoli

Po trzech kwartałach wydatki na promocję w polskim Internecie sięgnęły 1,87 mld zł - podliczyło IAb Polska.

Reklama w sieci rośnie, ale powoli
Źródło zdjęć: © Rzeczpospolita | Rzeczpospolita

17.12.2014 | aktual.: 17.12.2014 20:17

Najszybciej rosły nakłady na reklamy w komórkach i przy materiałach wideo. 1,87 mld zł to o 6,6 proc. więcej niż przed rokiem w tym samym okresie - wynika z najnowszego raportu AdEx, który co kwartał przygotowują IAB Polska wspólnie z PwC. Całorocznie IAB Polska prognozuje tegoroczne wydatki na reklamę w sieci na 2,56 mld zł lub 2,62 mld zł, jeśli ziści się optymistyczny scenariusz prognostyczny.

Najszybciej wzrosły w tym czasie wydatki na reklamę mobilną - po trzech kwartałach tego roku wynosiły 24 miliony, o 28 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym czasie. O prawie jedna piątą (19 proc.) zwiększyły się rok do roku nakłady na reklamę w mediach społecznościowych (były warte 108,5 mln zł), a reklama wideo wzrosła o 19 proc. do 129,1 mln zł. Zdaniem ekspertów IAB Polska w całym tym roku reklama wideo może być warta w Polsce nawet 200 mln zł.

Największą część rynku (44 proc.) stanowiła wciąż reklama graficzna, następnie - reklama w wyszukiwarkach (36 proc.), kolejne były ogłoszenia (15 proc.) i reklama e-mail (5 proc.).

Najwięcej wydawały an reklamę w sieci firmy motoryzacyjne (18 proc. całej puli), sektor finansowy (13 proc.) oraz handlowy (10 proc.). najszybciej rosły wydatki firm z grupy „odzież i dodatki" (o 39 proc.), usługi business-to-business (o 29 proc.) i motoryzacja (6 proc.).

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)