Rewolucja w handlu coraz bliżej. To będzie pierwszy taki zwrot w historii
O wyborze przez konsumenta produktu czy usługi w coraz mniejszym stopniu decyduje ich koszt. Ważniejsze staje się to, jak do tego zakupu dochodzi. A w tym najbardziej pomagają technologie.
25.07.2017 07:03
Coraz więcej firm zaczyna zdawać sobie sprawę z tego, że obsługa klienta i tzw. customer experience (CEM). To nic innego jak tak zwane doświadczenie zakupowe konsumentów, które staje się tym obszarem, na którym można odróżnić się od konkurencji - pisze "Pulsu Biznesu".
Nic więc dziwnego, że inwestycje w ten właśnie segment mają na całym świecie wzrosnąć z 5,06 mld dolarów w 2016 roku do 13,18 mld w 2021 roku - wynika z badań firmy TouchPoint. A to oznacza, że już niedługo może nastąpić prawdziwa rewolucja - po raz pierwszy w historii handlu to doświadczenie klienta, a nie cena, będzie miało większy wpływ na decyzje zakupowe.
- Za zmiany w kształtowaniu postaw konsumenckich odpowiada technologia, a konkretnie rozpowszechnienie internetu, który otworzył nowe kanały komunikacji - twierdzi Paweł Pierścionek, dyrektor do spraw technologii z Cludo, cytowany przez "PB".
- Przed erą internetu, mobilnych aplikacji i zakupów online wszystko zależało od umiejętności handlowca, natomiast dzisiaj nawet najlepszy sprzedawca nie poradzi sobie bez wsparcia technologii - dodaje Pierścionek.