Rossmann liderem rynku drogerii w Polsce. Już 1000 sklepów i 26 procent udziału w rynku.

Od 30 stycznia sieć Rossmann ma 1000 sklepów w Polsce. Okrągłą liczbę zawdzięcza placówce otwartej w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy. Mająca siedzibę w Łodzi firma to lider polskiego rynku drogerii.

Rossmann liderem rynku drogerii w Polsce. Już 1000 sklepów i 26 procent udziału w rynku.
Źródło zdjęć: © mat. prasowy

02.02.2015 | aktual.: 03.02.2015 12:00

Rossmann miniony rok zakończył obrotami w wysokości 6,43 miliarda złotych. Codziennie zakupy w placówkach tej sieci robi 600 tysięcy osób, a w ofercie firmy jest 800 marek, w tym 35 własnych (np. Isana, Alouette czy Domol) – na półkach można znaleźć łącznie 16 tysięcy różnych produktów. 30 stycznia 2015 roku Rossmann otworzył swój 1000-czny sklep. To warte zauważenia, gdyż 2004 rok sieć zamykała mając 153 punkty sprzedaży.

Centrala i główne centrum dystrybucyjne Rossmanna znajduje się w Łodzi. To właśnie w tym mieście, w 1993 roku, założyciel firmy - Dirk Rossmann zdecydował się otworzyć pierwszą w Polsce, nietypową wówczas, samoobsługową drogerię. Od tego czasu liczba sklepów tego typu zaczęła dynamicznie rosnąć, z roku na rok szybciej. W 2010 Rossmann otworzył 100 sklepów w ciągu 12 miesięcy, a w 2013 tempo było jeszcze większe – w rok powstało 150 placówek. Sieć zamierza, jak twierdzi w komunikacie prasowym, utrzymywać to tempo rozwoju i w 2018 roku planuje mieć około 1600 drogerii.

- Zgodnie z założeniami pod koniec stycznia br. uruchomiliśmy nasz 1000. sklep. Bardzo zależało nam na otworzeniu tej placówki właśnie w Złotych Tarasach. Miejsce to łączy w sobie prestiż oraz bardzo dogodną dla naszych klientów lokalizację. Jest to dobry początek roku i mamy nadzieję, że zakończy się on takimi samymi sukcesami jak 2014. W bieżącym roku planujemy utrzymać ekspansję na podobnym poziomie, zwiększając liczbę placówek o kolejnych sto kilkadziesiąt – zapowiada Marek Maruszak, Prezes Zarządu Rossmann SDP.
Sieć Rossmann to nie tylko stacjonarne drogerie. Od zeszłego roku działa również drogeria internetowa, niestety dostawy ograniczone są tylko do województw łódzkiego i mazowieckiego. Ekspansja w internecie jest więc zapóźniona w stosunku do rozwoju sieci placówek stacjonarnych, ale tylko jeżeli chodzi o możliwość zakupów. Portal doradczy rossnet.pl notuje 20 milionów wyświetleń i 2 miliony unikalnych użytkowników miesięcznie.

Rossmann jest największą siecią drogerii samoobsługowych w Polsce. Konkurenci – np. Drogerie Natura czy Hebe mają znacznie mniej sklepów. Drogerie Natura mają około 270 placówek, a Hebe około 100.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (67)