Trwa ładowanie...
media
18-10-2010 11:55

Rosyjski "Newsweek" przestaje wychodzić z przyczyn finansowych

Tygodnik "Rosyjski Newsweek" przestaje wychodzić z powodów ekonomicznych - ogłosiła w poniedziałek firma Axel Springer Russia, która wydawała w Rosji tygodnik na licencji Newsweek Inc.

Rosyjski "Newsweek" przestaje wychodzić z przyczyn finansowychŹródło: AFP
d2rbjkg
d2rbjkg

"Kierując się przyczynami ekonomicznymi, kompania podjęła decyzję o nieprzedłużaniu umowy licencyjnej z Newsweek Inc., istniejącej od 2004 roku i obejmującej m.in. wydawanie w Rosji tygodnika społeczno-politycznego +Rosyjski Newsweek+. Numer pisma z 18 października jest ostatni" - głosi oświadczenie wydawcy.

Axel Springer Russia będzie nadal wydawać rosyjskie wersje innych magazynów, w tym pisma: "Forbes", "OK!", "Gala Biografia" i "Geo".

Axel Springer wydawał krytyczny wobec Kremla tygodnik przez sześć lat. Działający na licencji amerykańskiego odpowiednika magazyn uważany był za flagowy projekt niezależnego dziennikarstwa na zdominowanym przez państwowe media rosyjskim rynku.

Ostatnio liberalny dziennik "Kommiersant" podał, że rosyjski miliarder Michaił Prochorow prowadzi rozmowy ze Springerem na temat przejęcia "Rosyjskiego Newsweeka", jednak rosyjskie kierownictwo przedsiębiorstwa ostatecznie odrzuciło tę propozycję.

Nakład "Rosyjskiego Newsweeka" wynosił ostatnio ponad 50 tys., co według analityków jest niewielkim nakładem jak na Rosję. (PAP)

d2rbjkg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2rbjkg