Rozcieńczone produkty, mniejsze opakowania. Tak się nabiera klientów w sklepach
Downsizing ostatnio jest w modzie. Mniejsze produkty, słoiki z szerokim spodem, gofrowane papiery, rozcieńczane kosmetyki, podwójne opakowania. Sposobów na oszukiwanie klientów jest wiele. A ponieważ cena takich produktów najczęściej pozostaje bez zmian łatwo jest takich sztuczek nie zauważyć. Zobacz do jakich manipulacji dopuszczają się producenci.
Idziesz do sklepu. Patrzysz: promocja. Popularny deser tańszy o 30 proc. Nie namyślając się, rzucasz do koszyka jedno... dwa opakowania. Jeśli się uważnie nie przyjrzysz, to nie zauważysz, że zawartość opakowania to już nie 250, a 200 g. Jak następnym razem wrócisz do sklepu, odruchowo sięgniesz po przysmak, ale cena będzie już taka jak przed "promocją" albo nawet wyższa. Tylko opakowanie mniejsze.
Gdy wzrastają ceny surowców, producenci dodatkowe koszty przerzucają najczęściej na klientów. Ponieważ badania konsumenckie wykazały, że to na zmianę ceny konsumenci są najbardziej wrażliwi, zmienia się komponenty produktu albo zmniejsza objętość i masę, cenę pozostawiając bez zmian.
Mniejsze produkty, słoiki z szerokim spodem, gofrowane papiery, rozcieńczane kosmetyki, podwójne opakowania na tym właśnie polega downsizing. Sposobów na uśpienie czujności klienta jest wiele. Zobacz, do jakich manipulacji dopuszczają się producenci. Na kolejnych slajdach przedstawiamy, co odkryliśmy w sklepach podczas ostatnich kilku wizyt.